zaterdag 2 april 2011

weersinvloeden

Ik heb inmiddels een rubberen spatlap uitgeknipt uit een legertas voor de afdichting. Ik wil die op z’n plaats knellen met een in tweeën geknipt rechthoekig dekseltje.
Zo’n simpel gebruiksvoorwerp drukt precies aan waar het nodig is, de buitenrand en werkt gelijk als veer.

Via éen centraal m3 boutje wil ik dat dekseltje namelijk boven de uitsparing in de wielkast bevestigen. Met een vleugelmoertje zodat ik de achtervork later eenvoudig nog n’s kan uitbouwen.
Om een tweede wieldoekje aan te brengen aan de binnenkant van het achterwiel bijvoorbeeld.

Teneinde het gaatje te boren in de wielkast voor de ophanging kon ik goed de haakse boorkop gebruiken die ik afgelopen week bij de Lidle zag.
Daar kon ik op deze heerlijke dag dus mooi even voor op uit trekken met de trike!
De verkoop van die dingetjes was eigenlijk Donderdag al beëindigd maar het filiaal
Tweede Helmersstraat was zo vriendelijk naar dat van Amstelveen te bellen om me er toch nog van een te verzekeren.

Dus even de ‘natuurroute’ genomen door het Amsterdamse Bos en langs veel water in Zuid (jammer van de verkeersheuvels dan…).
Vanwege het prachtige weer heb ik de olijfgroene spatlap niet eens meer aangebracht want dat is binnenwerk.

In plaats daarvan heb ik een werkje gedaan in de zonovergoten achtertuin aan de workmate.
Het bewerken van een alu hoekprofiel met kolomboor en ijzerzaag.

Ook voor het rechterwiel heb ik nu namelijk een kogelkop-ophanging gemaakt voor de A-stang.
Het rubber daarvan zou anders het wiel naarbuiten drukken (niet meer gecompenseerd wordend door een plaat-met-rubberringen aan de linkerkant)…

Bram Moens had gelijk dat hij de besturing van de Quest vond “wringen”.
Maar hij moet het over de oude manier van Mcpherson ophanging hebben gehad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten