zaterdag 30 april 2011

stoelophanging lijmen


Tegen mijn gewoonte in heb ik de bestaande toestand, in dit geval rond het stuur in de Limit, niet eerst gefotograveerd voor hem te veranderen.
Ik heb namelijk ¼ deel van de ophanging van de ophanging van het stoeltje al verlijmd.

Hoe de andere delen van de voorste ophanging van het gaaszitting stoeltje komen toont de tweede foto.
Door de alu hoekprofielen komt een M8 bout in axiale richting.
Daardoor kan het stoeltje nog wat scharnieren voor het plaatsen van bagage.




Dat eerste deel lijkt al bijzonder goed vast te zitten met de polymerenkit !

De wat groene kleur van de gebruikte rail ligt niet aan de instelling van uw toestel: Het heeft een tijd lang op het -door mij van een dakgoot voorziene- golfplaat op het kippenhok in de tuin van mijn moeder gelegen!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Mick,

    Maak me een beetje zorgen om de aluminium strips. Daar waar je ze ingezaagd hebt maak je grote kans op scheuren bij het eind van de zaagsnede. Best boor je eerst een gat breder dan je zaagblad daar waar de zaagsnede op gaat houden, en gaat dan pas zagen. Je kunt ook met een vijl/schuurpapier het aluminium helemaal glad maken om kerven te verwijderen.

    Kijk maar eens hou ze dat bij je Alleweder gedaan hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Erwin,

    Ik heb geen zaag gebruikt maar een slijpmachine.
    Daardoor zijn de vouwen veel minder extreem omdat er dus redelijk wat materiaal uit verdwenen is.
    Ik heb dit keer m'n beschrijving wat summier gehouden maar ik licht altijd graag iets toe en waardeer je bezorgdheid!
    Mochten de lijmverbindingen toch niet houden dan kan ik altijd nog extra gaan vastbouten in de centrale kokerbalk is de gedachte.
    Maar vooral rond het balhoofd zitten voor mijn gevoel al griezelig veel popnagels dus doet die lijm/kit eigenlijk precies waar íe goed in is: hechten en opvullen!

    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen