Niet iedere Amsterdammer kan dit zeggen van zijn rijwiel en dit blog heeft 'n laagdrempelige instroom zo (hoop ik). Anders dan alleen het behalen van hoge snelheden wil ik met een mensaangedreven voertuig een zo veelzijdig mogelijke spiertraining van de berijder nastreven. Uiteindelijk als het alleen op snelheid aan komt kun je overal voor 'n verbrandingsmotor terecht.Terwijl een CO2-neutrale uitvoering werkt op groene stroom: Daar kan 'n mens toch niet tegenop!
donderdag 28 april 2011
steampunk detail
Bijgaande deelfoto van de bankdrukfiets toont een stukje van het destijds door Derk persoonlijk opgestuurde 1mm zwart dynema aan het stuur. Er zit een nylon rolletje aan dat de lengte van het verstelbare elastiek naar de boegspriet verdeelt.
Het doel van dit elastiek is het gewicht van het stuur wat te neutraliseren en druk op de onderdelen te houden.
Ook doen mijn rugspieren zo stiekem wat mee met de aandrijving…
Maar niet te veel natuurlijk want “ik wil niet te gespierd worden!” :-)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Dat is volgens mij al wat te laat hoor Mick, en dan zal je toch echt wat meer de auto moeten gaan gebruiken :-P
BeantwoordenVerwijderenHoi Teun,
BeantwoordenVerwijderenIk ben daar ook niet echt bang voor hoor, eerder voor oververmoeidheid in combinatie met m'n werk af & toe. Komende Zondag moederdag dus topdrukte bij ons!
Maar ik vond het wel aardig die veelgehoorde drogreden te herhalen van mensen die eigenlijk een beetje te belazerd zijn om echt aan sport te gaan doen :-)
Mijn roetsen benaderen de training van de sportschool: Rug- en borstspieren worden (zo veel mogelijk)gescheiden aangesproken...
Mvg Mick