donderdag 28 april 2011

steampunk detail



Bijgaande deelfoto van de bankdrukfiets toont een stukje van het destijds door Derk persoonlijk opgestuurde 1mm zwart dynema aan het stuur. Er zit een nylon rolletje aan dat de lengte van het verstelbare elastiek naar de boegspriet verdeelt.

Het doel van dit elastiek is het gewicht van het stuur wat te neutraliseren en druk op de onderdelen te houden.

Ook doen mijn rugspieren zo stiekem wat mee met de aandrijving…

Maar niet te veel natuurlijk want “ik wil niet te gespierd worden!” :-)

2 opmerkingen:

  1. Dat is volgens mij al wat te laat hoor Mick, en dan zal je toch echt wat meer de auto moeten gaan gebruiken :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Teun,

    Ik ben daar ook niet echt bang voor hoor, eerder voor oververmoeidheid in combinatie met m'n werk af & toe. Komende Zondag moederdag dus topdrukte bij ons!
    Maar ik vond het wel aardig die veelgehoorde drogreden te herhalen van mensen die eigenlijk een beetje te belazerd zijn om echt aan sport te gaan doen :-)
    Mijn roetsen benaderen de training van de sportschool: Rug- en borstspieren worden (zo veel mogelijk)gescheiden aangesproken...

    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen