zondag 3 april 2011

Gelukt Wim!


Vandaag waren er races in Sloten. Aangezien ik las op het blog van Wim Schermer dat hij ook aanwezig zou zijn vroeg ik hem of hij me aan vervangende o-ringen voor de kettinggeleidewielen kon helpen. Ik weet dat hij hieromtrent een behoorlijke know-how heeft opgebouwd.
De Limit heeft 2 originele ‘Flevobike’ deelbare geleidewielen in het custom made spanhuis zitten.
Om een daarvan prijkt nu een fors groen ‘Polycord’ rubber. Bedankt Wim!


Hoewel het beslist geen makkelijke aangelegenheid was lukte het me het stugge polymerenrubber over de schijf te wringen door de betreffende helft (met de gleuf uiteraard) steeds iets dieper in de houten workmate te laten zakken en vast te draaien.
Voor de laatste zet gebruikte ik wel een soort bandenlichter….
Zoals te zien kan mijn andere Flevobike-wieltje ook wel een nieuwe o-ring gebruiken…

Ik heb vandaag niet eens een camera meegenomen. Ik verwachtte dan ook niet zo veel nieuws te zien, bovendien ben ik niet zo’n racer natuurlijk.
Maar dat viel toch reuze mee wat er zo allemaal was aan nieuwe dingen.
Jeroen Koeleman bijvoorbeeld die ‘eventjes’ een glasvezel racekap had gemaakt voor zijn gestroomlijnde zelfdragende tweewieler met inklapbare zijwieltjes !
Met een raampje van Wim’s ultradunne polycarbonaat.

Maar ook Yvonne de Muis maakte haar debuut als indoor-racester met haar blonde haar en prachtige gebit.
Dat had niet veel gescheeld trouwens want ze was over de kop geslagen en had haar ribben gekneust vertelde ze.

Wim was toch met zijn Carbon-Quest gekomen uit de Schermer en had dit keer (meen ik) ook geen dure camera’s bij zich, net zomin als ik.

Deze foto is dan ook van de voorlaatste keer. Van een expressieve vedette die net als deze keer weer met haar Jester deelnam.
Maar wie ik nog steeds niet om de naam heb durven vragen…

2 opmerkingen:

  1. Hi Mick,
    De vedette van vorig jaar is Erika van Dijken.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wim,

    Ik heb eigenlijk lang getwijfeld of ik die foto wel gebruiken zou...
    Enigzins schuldig voel ik dus me wel dat ik het haar niet even direkt gevraagd heb ipv m'n twijfel daarover uitspreken: Was ik maar wat moediger en minder brutaal!
    Van de andere kant is het toch geen indiscrete foto of zo en doet die goed recht aan haar communicatieve uitstraling...

    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen