Niet iedere Amsterdammer kan dit zeggen van zijn rijwiel en dit blog heeft 'n laagdrempelige instroom zo (hoop ik). Anders dan alleen het behalen van hoge snelheden wil ik met een mensaangedreven voertuig een zo veelzijdig mogelijke spiertraining van de berijder nastreven. Uiteindelijk als het alleen op snelheid aan komt kun je overal voor 'n verbrandingsmotor terecht.Terwijl een CO2-neutrale uitvoering werkt op groene stroom: Daar kan 'n mens toch niet tegenop!
dinsdag 29 maart 2011
verdieping
Van aluminium hoekprofiel heb ik aan de aangelaste bevestiging een mogelijkheid gemaakt om het achterwiel 4 cm dieper de wielkast in te krijgen.
De vrijloop gaat daardoor netter in de staart verdwijnen. Ook blijft de ketting daardoor een eindje boven de bodem weg waar zich altijd stof en zand verzamelen.
Om de afdichting tussen wielkast en staartpunt ondanks de forse uisparing hiertussen zélf te verbeteren ga ik een rubberen spatlap aanbrengen om de as van het wiel en bevestigen boven in de wielkast.
De schokbreker is er een van een heel luxe tweetraps type.
Om het m8 tapeind met een vrij lichte veer zit een buisje die doorslaan voorkomt door een grotere tegenkracht.
Met zo'n schokbreker is er niet op een paar centen gekeken bij het maken van de Limit.
Ook de gebruikte holkamervelgen duiden daarop !
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten