zondag 23 januari 2011

Goed in het vet en waardeloos

Het werkt voor iemand die zoveel advertenties placht door te nemen als ik wel eens bevrijdend om de waarheid over iets te lezen. Al zijn het mijn eigen woorden en betreft het mijn eigen 'verrichtingen' eerder.
Want ik heb dan ultrasoon welliswaar de ketting van de alleweder schoon gekregen, en bijzonder goed in het vet (gatver!) maar hij blijkt ook goed waardeloos te zijn geworden.
Dat is dus niet de manier.

Zowel op het voor- als de achterbladen maakt ’t ding nu allerlij capriolen en liep soms totaal van zelfs de geleidingsranden aan het voortandwiel af!
Laat staan dat ik hiermee een nieuw (vereenvoudigd) type derailleur kan gaan testen…

Gisteren heb ik 3 nieuwe ‘Wipperman’ kettingen gekocht.
Nu ik toch bezig ben waarschuwingen rond te strooien…
Van de kwaliteit van de ketting zelf kan ik nog niets zeggen, wel dat de sluitschakels niet deugen.

Volgens de gebruiksaanwijzing zouden ze met de hand aangebracht moeten worden, maar dat is echt niet doenlijk.
Tenminste niet met de bolle kant naar buiten wat de bedoeling moet zijn. De handleiding verzwijgt het bestaan van 2 verschillende kanten van de sluitplaat trouwens categorisch.
Als je de sluitplaat met de holle kant naar buiten zou monteren blijft de plaat namelijk schuiven (en vormt dan een plaatselijke verdikking die zeker vast zal slaan, uit elkaar zal vallen…).
Achteraf had ik liever on-line een paar goedkope KMC-kettingen laten opsturen. Per 3 stuks had ik dan zeker de portokosten er al uit gehad want ik betaalde 12 euro per Connex 800 ketting in de winkel.



Dan had ik er tenminste bruikbare sluitschakels bij gehad en geen enge dingen met tangen die je je snelste vijand nog niet toewenst. En waarvan zelfs de handleiding al gewach maakt van het feit dat je ze zo-wie-zo weeer met een kettingpons moet losmaken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten