vrijdag 11 december 2009

't Doet ff zeer...


Dat was hem dan mijn 'eye-opener'. Dat er nog iets meer is dan rondjes draaien met je voeten om vooruit te komen...Hier gedemonteerd vanuit de laatste configuratie. Niet alleen als bankdrukfiets (omdat ik er 'n pré-CVT bijkocht als roeifiets) maar bovendien geplaatst op 20" wieltjes: Met zelfs 'n telescopische voorvork!
De 220 stond oorspronkelijk voor- en achter op 28" wielen. Omdat de aandrijfketting ook nog n's onder de achtervork doorgaat was dat lastig opstappen voor m'n 1m70 en was het een behoorlijke windvanger.


Hier nog een dappere poging van Allert Jacobs op een witte 220 om Derk Thijs eruit te rijden tijdens een dragrace begin deze eeuw.De uitkomst laat zich raden (bron: Rowingbike.com)...


De toekomst is ongewis en de waarheid gebiedt te zeggen dat ik zelfs nog nooit op 'n CVT-gereden heb!
Om de buren wat te ontzien ben ik gaan slijpen en zagen in m'n schuurtje. Het elektrich laswerk doe ik in de tuin omdat de dampen daarvan niet zo lekker zijn. En het schuurtje is vanaf de fundering verder van hout dus wat brandgevaarlijk!


De achtervork is er inmiddels af en de achterkant heb ik dichtgesoldeerd met een plaatje geknipt uit 'n oude PC-travo.
Het rechter bevestigingspunt vh stoeltje onder heb ik ook gedeeltelijk weggeboord/gezaagd om de aandrijving in z'n laagste verzet echt zo hoog mogelijk onder 't stoeltje door te leiden.











Ik was trouwens niet de eerste die z'n 220 aanpaste (of liet aanpassen).De eerder genoemde A. Jacobs kwam al tijdens het EK 2003 met zijn hoger opgelaste (maar verder originele -centrische) achtervork.



De mijne gaat er iets anders uitzien en ik moet me nogal in wat bochten wringen om dat succesvol te volleinden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten