maandag 14 december 2009

Irrelevant

Omdat bij deze speciale 'Eigenfiets.nl' uitvoering van de CVT als bankdrukfiets het wiggenhuis áchter het stuur komt te hangen ipv ervoor aan de voetenslee, komt ook de bedieningskabel van de andere kant aan.



Daartoe moest ik het grote plasticdeel waar de verdeling vd trekkabels plaatsvindt (rechts op de foto) een weinig infrazen. Dat heb ik gedaan met mijn 'Mannesmann' miniboor.
Ook de CVT-kabel heb ik al doorgevoerd.
De ophanging vh klemmechanisme vd CVT aandrijfkabel (het wiggenhuis dus) hoop ik te realiseren net zoals ik de ketting bevestigd heb bij m'n 222.
Met I-vormig gordijnrail (foto), alleen dan horizontaal, (H) geplaatst.



Vroeger werd dat rail van ijzer gemaakt en daarvan heb ik nog 'n stuk onder de vloerluiken liggen.

Voor de 222 gebruikte ik de lichtere aluminiumvariant en dat bleek sterk genoeg... Maar daarvoor zijn dan wel uit geperforeerde strip gemaakte met popnagels versterkte overgangsstukjes nodig (foto's).
Van het ijzer naar het aluminium, anders bleek de boring uit te scheuren.
En dat was op die manier te voorkomen.








Omdat bij CVT bij het opschakelen ook duwkrachten te verwachten zijn wil ik dit -in eerste instantie- van de ijzeren profiel proberen te maken.

Mocht er straks een vreemdeling naar de fiets gaan staan apegapen en "Hé gordijnrail !" herkennen:
Irrelevant edelachtbare, want de fiets is tóch niet te koop!


Het frame is inmiddels gereed om in de poly-pox primer gezet te worden; En laat die tweekomponententoestand nou toevallig al wit zijn?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten