donderdag 17 december 2009

Q. kettingloop FAW


Behalve uiteenlopende aandrijvingen vind ik het altijd een uitdaging in te spelen op het weertype bij 't uitkiezen van m'n bike.
Voor 't slechte weer en gladheid heb ik dan zeker de Alleweder.

Ook nu het is gaan vriezen en vannacht zelfs sneeuw is gevallen lijkt de FAW een logische keuze om mee te doen met de hoofdstedelijke ALF-tocht.
Nu is het me alleen wel opgevallen dat het voertuig langzaam optrekt ivt andere (kunststof) velomobielen.
Dat zou aan mij kunnen liggen en misschien is b.v. een mango ook wel ietsjes lichter maar volgens mij is de kettingloop van de Alleweder (nog) niet ideaal: Vlak na 't bracket wordt de bovenste kettinghelft van de aandrijving al naar beneden geleid door de dubbele bodem heen om dan ook in het lagere verzet nog n's langs 'n rol bij de achtervork te lopen.


Volgens de tekeningen van de dwarsdoorsnede vd FAW zou dit korter kunnen met maar 1 geleidewiel nl onder het stoeltje .Zoals modernere Velo's dus.

Ik probeer alles reversibel uit te voeren maar hoop natuurlijk dat het werkt voor Zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten