maandag 16 januari 2012

Nieuwe kap bevalt goed

Ik ben nu 2 keer weg geweest met de nieuwe kap op de Flevobike Alleweder. De kap bevalt me beter dan alles wat ik hiervoor als "Winteraanpassing / Gezichtsbescherming” heb uitgevonden en geprobeerd.

Omdat het wachten op Maandag me eigenlijk wat te lang duurde maar ik wel ’n imaginaire ‘drive’ nodig had, heb ik net gedaan of ik verwachtte dat er iemand op het Museumplein zou staan om 10:00 om de Alf-tocht mee te rijden. Zelfs gesmeerde boterhammetjes had ik bij me!

Zondag was het al wat frisser dus had ik verwacht dat het vizier wel snel zou beslaan. Maar omdat de kap nu heerlijk opgehouden wordt en niet meer op mijn hoofd drukt biedt dat ruimte aan de lucht om vrijelijk achter uit te stromen. En gebeurde het bewasemen niet!
Het grote voordeel van de onafhankelijk van het zeiltje op- en af te zetten kap is dat ik bij de overgangsknopjes kan in de stad. Zonder mijn gelaatsbeschermer te verwijderen.
Maar ook een gesprekje kan ik voeren door m’n dakje achterwaarts te cabrio’en zonder dat dan weer gerits nodig is!
De ventilator is zwaar genoeg om de constructie neer te houden met een scharnierpunt zo ver naar achteren.

Waar ik trouwens met m’n hoofd niet bij komen kan …
Maar met een draaiende / achterwaartse beweging heb ik totaal zicht op alles wat zich terzijde en zelfs achter me afspeelt!







De open achterzijde zou ik ook kunnen sluiten voor de stroomlijn heb ik me bedacht. Zo’n stroomlijn zou flexibel moeten zijn door koordjes of elastieken zoals ik op de foto heb bijgetekend.
Daarover zou ik dan lycra kunnen spannen dat ik bij Tema Turn heb besteld (om de voetengaten mee dicht te maken eigenlijk). Maar voorlopig niet. Omdat ik, ook met de snelheid, al dik tevreden ben!

Dat ik de waaierventilator ondanks de kennelijke overbodigheid ervan nog niet demonteerde daar was ik vanochtend toch wel erg blij om.
Bij 2/3 graden vorst vannacht bleek namelijk toch het raampje nog weer te gaan beslaan.
Dat kon ik er iedere keer met de ventilator van af blazen middels het drukknopje op het stuur!

De kritische kijker ziet misschien dat ik de soldeeringen in de voedingsdraden simpelvoudig heb afgetaped met isolatieband ipv krimpkous te gebruiken (!).
Uit armoede, daarvoor heb ik het geld namelijk niet. Tenzij ik erbij in de prostitutie zou gaan werken ;)

4 opmerkingen:

  1. Hi Mick,
    Ik vind je geknutsel erg leuk. Echter.... met wat je nu gemaakt hebt kun je links en rechts naast je gewoon niks meer zien. Heeft wel een voordeel dat als je van links of rechts wordt aangereden dat je er niks van ziet.
    Ik zou in ieder geval links en rechts nog een royale uitsparing in de groene pan maken en daar een tweetal Lexan ruitjes in zetten.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat klinkt al weer wat milder Wim!
    Door m'n gezicht wat naar voren of achteren te halen kan ik nog verbijsterend veel zien. Maar soms duik je idd liever weg :-)!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mick,

    Mooi om te zien hoe jij Low-Budget de voor jou noodzakelijke en acceptabele oplossingen creatief vormgeeft.

    Wim - die helaas niet zo handig is, maar pogingen gaat ondernemen met de staartpunt reparaties van zijn "nieuwe" Liberator.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Wim,
    Misschien gaan we allebei wel aan de epoxy binnenkort. Maar dan ieder aan ons eigen werkstuk...
    Probeer die rommel niet aan je handen te krijgen!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen