Eigenlijk ben ik al sinds de Fortenroute ontevreden met mijn prestaties op de Optima Cheetah.
Daarmee reed ik misschien te hoog ten opzichte van the leader of the gang (MarkJan). Maar toch weer lager dan een ander...
Vorige week kreeg ik de opmerking van een racefiets-rijdende collega en Snelle Jelle Jeroen "dat mijn ketting nogal ratelde".
Dat hadden zelfs mijn oudere oren ook wel opgepikt maar ik verkoos het steeds vervanging van het kleine en steeds verder beschadigende zwenkwieltje zonder band voor me uit te schuiven.
Omdat ook mijn snelheid ten opzichte van Jeroen achterbleef heb ik toch besloten hier maar eens werk van te maken!
Het composiet bleef daardoor vast zitten zitten aan het (enkele) lager maar kwam los van het RVS tandwiel.
Omdat ik het toch jammer vond om het hierbij te laten zitten en ook weinig meer te verliezen had kreeg ik (nu zonder krans die in de weg zat) na het schrijven van het blogbericht met een schroevendraaiertje vanaf de zijkant alsnog het composiet/lager uit de helft van het Flevobike (deelbare) geleidewiel dat ik als mal gebruikt had.
Omdat de pasvorm naar de cassette-krans eigenlijk zo goed gelukt was zette ik het metaal alsnog aan het composiet vast met seconde lijm :-)
Ik maakte opnieuw microbaloon-glaspoeder aan met epoxy en bracht dat nu zo breed mogelijk aan over het tandwiel aan beide kanten.
Daar rijd ik nu zo'n 85 kilometer meer dan probleemloos mee rond.
Het draait namelijk zo soepeler en ik kan nu praktisch geruisloos een hogere snelheid behalen!
Dit lijkt me een goede aanleiding om in de kantlijn de kilometerstand van de Cheetah met het gebruik van dit handgemaakte geleidewiel te gaan vermelden.
Eindelijk een excuus! ;-)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten