Met het schaamrood op de kaken moet ik na een proefritje bekennen dat het door Jan Goddemaer aangeleverde idee bij mijn voorlaatste post helemaal zo gek nog niet rijdt. Genoeg draaicirkel over, ik kan ’t pedaal nu bovenzetten zo en heb geen ontsporingen van de ketting of ander ongerief!
Daarmee gaat het plan voor de ophanging van maar liefst 2 extra geleidewielen (zoals die van de nieuwe versie Cheetah heeft) niet door. Terwijl ik daar al zo ver mee was.
Met de boorstandaard, gatenboor en verstek-cirkelzaag had ik een aluminium
ophangbeugel gemaakt die ik met 3mm boutjes in getapte gaatjes in de voorbuis
wou schroeven.
Voor extra schroefdraad en versteviging in de buis wou ik
daarvoor dan een stuk van de neuspijp snijden en doorschuiven tot vlak voor het
balhoofd.
Maar bezint eer gij begint.
Over van de Limit had ik nog wel een ongebruikt, kort stukje tyleenbuis liggen (met streepjes).
Door het aanbrengen van een sluitschakel (dat niet in de ketting zat) en 2 tai-ribs kon ik de proef op de som nemen.
Niet alleen meer werk zou het anders nog geworden zijn maar ook de ketting na een
tweede geleidewiel (!) griezelig dicht langs de remolieverdeler-leiding leiden.
Van de hydraulische velg-achterrem.
Die aan de voorvork ook van dit fantastisch remmende Magura systeem is trouwens!
Ik heb bij http://www.internet-bikes.com/index.php?p=157 bar-ends besteld voor het maken van een
smaller stuur. En van Gerrit uit Sneek hoop ik een toptas te kunnen kopen breed genoeg voor het Optima zadel…
Ziet er goed uit
BeantwoordenVerwijderen"Het bewijs zit in de pudding" zeggen de Engelsen. Als we nu wat droge dagen krijgen laat ik de Limit zeker een dagje staan voor deze 'Cheetah' !
BeantwoordenVerwijderenMvg Mick
Nou, Mick, jouw Nederlands is beter dan je Engels ;)
BeantwoordenVerwijderen"The proof of the pudding is in the eating" moet je toch wat anders vertalen!
Hier heb je een andere uitdrukking in de praktijk omgezet: "reduce to the max". Of hoe de simpelste oplossing soms de beste kan zijn.
Lol Jan, en ook daar in heb je gelijk. Maar ik probeer ook wel nodeloos gebruik van de engelse taal te vermijden.
BeantwoordenVerwijderenVoor de wind reed ik in jouw setting al in het hoogste verzet. Zonder dat er clickpedalen op zitten!
Bedankt voor de bemoeienis & ik hoop dat je Kobra (de lowracer) ook zo goed zal bevallen!
Mvg Mick
.
Eh, in jouw opstelling...
BeantwoordenVerwijderen;-)
VerwijderenEn om het helemaal af te maken: de bezitsvorm van Jan (in de titel) is Jans. Een weglatingsteken hoeft niet: http://www.vrt.be/taal/bezits-s
En ja: de Kobra bevalt. Er is nog werk aan, maar het is al een plezier om ermee te rijden. Er zitten wel SPD-pedalen op en dat rijdt toch net wat makkelijker, zeker bergop (brugop, om correct te zijn).
Voor mij ziet dat er wat gek uit want voluit geschreven is Het "Jan zijn" en een apostrof staat meestal voor een weglating.
BeantwoordenVerwijderenMaar als dat de regel is...Bovendien is het jouw feestje natuurlijk (of eigenlijk mijn feestje met jouw idee).
Net met de Cheetah naar het werk geweest en dat ging prima!
Alleen de steile vrachtwagenhelling op zou een wat lichter verzet kunnen gebruiken.
Mvg Mick