zondag 27 mei 2018

andere werkwijze en conclusie

Feitelijk had ik de te maken incisie voor de slijptol al afgetekend:



Tot me in eens een waarschijnlijk veel simpeler en netter oplossing te binnen schoot. Waarom in plaats van het balhoofd naar het draaipunt van de achtervork te richten, dit draaipunt niet naar de stuurbuis?
Die is opgehangen op een naar mijn mening niet zo'n erg fraaie methode qua aerodynamica maar wel op een die gemakkelijk te bewerken is: met een plaatconstructie.


Toen ik zat te turen naar de mogelijkheden voor het slijpen van een snee en in welke kant hiervan zag ik pas dat deze kokerachtige constructie niet helemaal vlak (meer) loopt en dat dat waarschijnlijk ook de oorzaak is van de stuurafwijking.
En dan is de Cheetah  dus bij het produceren waarschijnlijk WEL goed geweest en is de deuk rechts pas later ontstaan...



RVS heb ik ook bij het maken van mijn boegspriet voor de roeifiets leren kennen als zeker niet zo'n hard materiaal. Daarom boog de dunnere variant dan de 2 mm dan ook door op het loopvlak van de bovenste lagers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten