zaterdag 26 mei 2018

vermoeden bevestigd & framebuis scheuren




Bijna geheel zoals de intentieverklaring die ik in mijn vorig bericht op schrift stelde heb ik de balhoofdbuis van de oude Cheetah op juiste stand gecontroleerd. Niet alleen blijkt die stand inderdaad fout maar ook dreigt de neuspijp af te scheuren!. 
Scheuren in neuspijp  

Achteraf was het misschien ook wel wat té goedkoop, 200 euri en het verhaal naar de aanleiding hiervan "een sterfgeval" niet helemaal betrouwbaar. Anderzijds kan mijn conclusie niet anders zijn dan dat de foutieve stand van de 1" vorkbuis nooit goed geweest kan zijn!
De scheuren door de lassen of solderingen (waarschijnlijker) komen me vreemd voor omdat ik meestal een scheur náást een las heb geconstateerd in een staalconstructie, eigenlijk nooit er doorheen!
Aangezien de scheuren vóór het balhoofd zitten in de framebuis kan dat de vorkstand niet achteraf verstierd hebben, die uitwijk naar links moet er altijd al ingezeten hebben. Wat veroorzaakt dat je steeds je stuur terug moet duwen!
Persoonlijk heb ik liever een fiets met ordinaire dikke lasrupsen maar die onberispelijk spoort dan een gelikte (witte) die nu dus alsnog 'op de schop' moet als deze///

Ga ik de fiets terug zetten op Marktplaats zodat ik weer iets heb om over te bloggen? Nee, want ik wil er toch minstens middels een gewijzigde kettingloop zoals Maarten deed eens mee achteruit getrapt hebben.
Maar u zult het te weten kunnen komen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten