zondag 20 mei 2018

Öcalan neusspray


Wat de aanhef betreft, ik mis mijn favorite serie 'Guerilla' op BBC first nogal... 
Helaas heb ik de tourrit vanuit Hilversum van Freddy Offinga gisteren moeten missen, ik kan er dus ook geen verslag van doen. Wel kwam mij toe dat hij nu eveneens in het bezit is van een roeifiets, dus wellicht zouden A. B. uit Weesp, ik en eerstgenoemde een lokaal roetsbandje op kunnen richten :-) ?



Vrijdag nog hoopte ik dat mijn keel en gehoorgangsklachten gisterenochtend over zouden zijn en ik kocht alvast een nieuwe OV-chipkaart op het Amstelstation. Helaas was het gisteren alleen nog maar verergerd dus mailde ik af.
Thuis heb ik eerst een Naproxen tablet geslikt dat me verlichting van de klachten gaf en genoeg rust voor herstellende dutjes. Vandaag voel ik me al weer wat beter maar heb nog een overgeïrriteerde loopneus. Ik hoop dat een neusspray en de ionisators de rest zullen doen!
Door de Naproxen-dutjes heeft mijn grijze hersenmassa wel een aardig herstel-mechanisme en werkwijze uitgedacht dat me de Cheetah kan repareren. Dat idee kan ik alvast wel delen.
De besturing van de Optima trekt naar rechts. Daarvan ben ik me sinds ik er een veel smaller stuur op gezet heb ten behoeve van de luchtweerstand veel meer van bewust geworden.



Omdat de achtervork in orde lijkt verdenk ik nu het stuurdraaipunt. Daags eerder heb ik al met andere vorken en wielen het euvel proberen op te lossen, ook zonder resultaat.
Zelfs met een laserwaterpas (dat een x- en y-as projecteert) lukt het me niet om de balhoofdstand te vergelijken met de stand van het achterwiel.
Operandus modi: Door de bout van het draaipunt van de achtervork (t.b.v. de vering) te verlengen kan ik daar een losse lange 1" voorvork van een rechtopfiets links en rechts aan de patten vastzetten. Daar past uiteraard een buis 22 mm in (een verwarmingsbuis bijvoorbeeld) die dan precies het midden van de fiets aanwijst!
Als ik de vork van de Optima omgekeerd monteer (de patten op de plaats van je handen) kan ik daar eveneens zo'n buisje insteken. De twee buisjes moeten dan precies in dezelfde lijn liggen.
Liggen ze dat niet dan slijp ik het witte RVS grotendeels door achter de plaats van het balhoofd in het frame.
Maar niet helemaal zodat ik de correctie er in kan buigen. En las dan de sleuf weer dicht met Nichroma-electrodes. Of hecht het hiermee alleen en laat het aflassen met professionele TIG-apparatuur doen, aangeraden voor dunne staaldiktes....!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten