zaterdag 3 september 2016

In spik en span


OK, de manier waarop ik donderdag middag werd opgebeld door Aluminiumcentrum / firma De Hoop beviel me niet. "We zijn er wel anderhalf uur mee bezig geweest aan die grap". Als de kleine monteur die me opbelde de manier waarop ik de opdracht afleverde niet beviel had hij hem niet aan moeten nemen vind ik. In plaats van "dat gaat goed komen".. Uiteindelijk moet ik voor de vergoeding van hun werk (€90,00 ex. BTW) zelf heel wat langer werken voor mijn chef!
Toch ben ik over het resultaat wel tevreden maar ik wens zo niet aangesproken te worden op een in goed vertrouwen afgeven telefoonnummer van mijn huis...
Maar bij het zien van zijn grotere collega die altijd vriendelijk en correct tegen mij is bij de receptie was ik mijn intentie de ander eerst eens goed de oren te wassen op slag vergeten. Zelfs psychopaten schijnen minder koelbloedig dan ze tot nu toe dachten:  En belangrijker misschien, ik ben over het resultaat van het laswerk weer heel tevreden (:


Om bij het dichtbij de voormalige NDSM werf gevestigde bedrijf te komen heb ik dit keer gebruik gemaakt van de linker pont bij het C.S. Die daar in een keer op aan vaart i.p.v. die van een van de vaker varende veren met de kortste overgang, richting Buiksloterweg. Dat beviel grotendeels goed met de extra ballast van mijn fietskarretje achter de Cheetah, best leuk zo'n stukkie varen.. Maar uitgerekend deze dag was het nog eens extra druk  (vrijdag, gisteren). In verband met de HISWA te water aan de Noordkant.
Dat kennelijk een irritant (groot) toeristisch publiek trekt.
Een vent met zwart lang haar en een baardje drukte stomweg met zijn voorband tegen mijn kar. Ik ga geen beschrijving van mijn houding geven maar het trok wel flink de aandacht van iedereen op het achterdek. Zijn kennelijk wél Nederlands sprekende vriendin suste mijn agitatie op een voor mij prettige (eervolle) wijze evenwel. Tja, sterrenbeeld Leeuw hé?
Maar er was ook een jongedame die ik complimenteerde met haar beeldig uitziende "Flinstone-stijl rok, zoals een Engels bandje in de punktijd", dat ze terecht als een opsteker beschouwde. Ze bleef aangemoedigd in mijn buurt staan maar de naam van het betreffende bandje, de Rezillos, kon ik jammer genoeg niet binnen het beloofde kwartier boven water krijgen...




Hoewel het zeker een optie blijft bevalt me het stoeltje uit de Limit toch niet helemaal voor de 2x559.
Het is weliswaar sterk en licht maar ik moet vetrollen kweken op mijn middel om op deze breedte te komen. Wat ik niet van plan ben nee. Logisch, het stoeltje is bedoeld voor in een velomobiel waar dat dus niet uitmaakt voor de luchtweerstand.
Een ander punt is dat ik er door de aangehechte 'smurfenmuts' mijn fietstas niet meer aan hangen kan. Waar ik erg aan gehecht ben in de vroege ochtenduren.
Ook denk ik nog aan een versteviging van het restant van de zadelbuis richting ex-liggende achtervork (waar nu het carbon op rust). Naar de plaats waar het veerelement voor de nieuwe achtervork tegenaan gaat drukken.

Maar stoeltje toch even op het frame geplaatst om een idee te geven




Geen opmerkingen:

Een reactie posten