zaterdag 13 augustus 2016

No Future en ik

Mathilde Willink was mijn heldin. Zij had met haar extravagante uiterlijk tegen riooljournalist Henk van der Meyden durven zeggen "Gooi die bloemen maar in de gracht!". Nederland was geschokt. De punk was in Engeland al losgebarsten (1977) maar er waren nog geen snelle mediaverbindingen dus dat wist je op dat moment nog niet.
Het gedrag van de hersenloze massa was voor ons punks No Fun en we voelden dat eigenlijk gevoelsmatig aan. Maar feitelijk onderschatten we dat nog. Getuige bijvoorbeeld de huidige toename van het vakantie-vliegverkeer ondanks de snelle klimaatverslechteringen. Waar zelfs een stakingsactie van het KLM personeel voor uitgesteld wordt door de weledelgeleerde meneer de rechter...



Omdat ik tegenwoordig in Amsterdam Oost woon, vlak bij de Schellingwoudebrug kan ik mensenmassa's
(met veel toeristen daar tussen) vermijden als ik over het Ij heen moet.door niet de pont te gebruiken.

Maar na het werk gisteren met het fietskarretje en het te lassen frame voor de 559 voorwielaandrijver wou ik toch echt liefst de kortste weg nemen.  Dus ben ik naar het Centraal Station gereden en heb de Cheetah met aanhanger 'pontificaal' midden op het achtersteven van het veer gezet. Om daar met mijn reflecterende hesje en opgestroopte mouwen voor te gaan staan. Om de meute niet over het karretje met mijn werkstuk te laten rollen ;-)
Het verzaagde Giant frame heb ik in goede staat overhandigd bij firma De Hoop aan de Programmeurstraat. Dat daar zo recentelijk uit de grond gestampt (kofschiP) is dat het nog niet eens gefilmd is door Googles Streetview :)

stukje 'steampunk' 





2 opmerkingen:

  1. Met een reflecterend hesje aan kun je je veel permitteren ;-) Zelfs op een ligfiets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk hielp ik mensen hun keuze te bepalen: rechts de brommers, links de fietsers en voetgangers. Desnoods het achterdek maar gelieve daarbij mijn aanhangertje te ontzien ! :)

      Verwijderen