Ik kreeg de Optima Cheetah zonder bagagedrager maar met achterspatbord.
Dat is van een
veelgebruikt fabricaat, SKS. Erg licht, dun en redelijk flexibel. Maar ik heb
het toch al bij menigeen mogen zien breken. Zo ook bij mij nu…
Reden zal ongetwijfeld zijn het contact met de toptas die de
(enigszins) inverende achtervork veroorzaakt versus het gewicht van de tas. Toch duidt
dit het ruimtegebrek voor een bagagedrager al aan die de tas anders ver boven mijn hoofd uit gaat laten torenen.
En aangezien het spatbord wel
op 5 plaatsen vast zit probeer ik liever die op een lichte manier te
versterken.
Dat deed ik door eerst een stukje aramide over het breukvlak
te plakken met epoxy.
Daarna in de lengterichting nog overlappend twee strookjes van 5 cm
koolstofband voor het verband in het geheel.
Aardig is misschien te vertellen dat ik geen kwastjes meer
gebruik maar daarvoor sisaltouw aanwend. Dat heb ik door een 6-8mm
aluminiumbuisje gestoken. Het uitgeharde uiteinde knip ik er na afloop eenvoudigweg af.
Dat scheelt weer het gebruik / en inkoop van wat houten steeltjes J !
Mooie oplossing voor de breuk in het spatbord!
BeantwoordenVerwijderenMooi ook hoe jij heel creatief herbruikbare kwasten weet neer te zetten
BeantwoordenVerwijderenOp mijn optima dingo is het spatbord ook gebroken inderdaad, ik heb het iets minder professioneel opgelost met zwart isolatietape maarja, het zit intussen al meer dan 3 jaar goed op zijn plek met die oplossing :)
BeantwoordenVerwijderenAls je dit spul in elk geval maar niet met de popnageltang wil repareren Mark. Dan barst het waarschijnlijk in 100 stukken uiteen :) !
BeantwoordenVerwijderen