vrijdag 19 juli 2013

Het gele ding

Ik herinner me dat iemand me vroeg wat aandacht aan de details van e.e.a. te besteden.
Ik heb dus de boegspriet die ik eerder met goed gevolg op de bankdrukfiets monteerde voor de Revolver geschikt gemaakt.



Daarbij heb ik de m8 ophanging voor het geleidewiel van het retourelastiek bij de bdf (die feitelijk een aangepaste pré-cvt is) kunnen gebruiken voor de armslagkabel. Zelfs de opstaande bevestigingsbout voor de zelfbouw-kruiskoppeling van de inversie-constructie heeft weer een functie gekregen.


 Namelijk als oerstevig opdraai-asje van een ronde m8 verlengmoer.  Waar ik een geultje in sleep en een verchroomd asje op laste (met nicroma-electrode). Tegen het aflopen van de armslagkabel.


Zo’n voorziening dient ook aan de onderkant te zitten. Maar omdat ik liever niet meer aan- of in- de boeg wil lassen of boren heb ik het ‘gele ding’ gemaakt. Uit een overtollig stapelbakje met de verstekslijper.


Dat materiaal laat zich ook prima zagen, knippen of snijden zelfs.  Maar de veelgeprezen machine speelt een prettige en ik zou zeggen positieve rol bij de creatieve uitwerking ;) !
De ophangbout is trouwens geschroeft in een ronde verlengmoer van hetzelfde type as waar ik de gleuf in sleep dat door mij in de boeg is gehecht. Met dezelfde RVS-2mm electrode.
 Het lassen van complete verbindingen van deze materiaaldikte (1,5 tegen 1mm) kan ik –als volslagen amateur- beter aan de heren van voormalig firma De Hoop overlaten. A raison de 15 euro ;) !





Geen opmerkingen:

Een reactie posten