woensdag 3 juli 2013

Titanentocht “Zwaarder dan vier-uurs-race”


Zondag j.l. de Fortenroute verreden met 5 andere sportievelingen. Zoals jaarlijks onder de bezielende leiding van Mark-Jan Bastian. Die zelf op een Fujin rijdt tegenwoordig. Zonder hoofdsteun en voorderailleur (waardoor de ketting er 1 keer afliep voor maar ik kan me voorstellen dat dat geen reden is om ‘m weer te monteren over een afstand van 190km!).

André nog altijd op z’n Raptobike met korte cranks en van een Bobike-onderdeel zelf vervaardigde hoofdsteuntje. 

Aan de Cheetah heb ik nog een tandwielbeschermrand aangebracht, eigenlijk tegen aflopen van de ketting bij ’t achteruitrijden en een smaller stuur. 


De hydraulische remleiding van het voorwiel die in de nieuwe opstelling wat te lang geworden is raakte tijdens het pedaleren nogal eens m’n rechterknie. Maar is zó glad dat inkorten geen prioriteit heeft voor me.


Een prachtige M5 lowracer met staartstroomlijn was eigenlijk wel de blikvanger van het gezelschap vond ik. Het frame is van CrMo en de achtervork van carbon/aramide. Hoe dat dan verbonden is vroeg ik me natuurlijk direct af want moeilijk te zien achter de (schitterende) staartpunt. “ Door inklemming” volgens de berijder (Henry de S. ?). 
Dat is ook de manier waarop ik de verbinding in de Noomad/ Thys Revolver wil versterken na m’n ervaring met slechte hechting op metaal.

De Cheetah ligt op 42cm stoeltjeshoogte net even hoger dan de eerdergenoemde lage-racers. Maar altijd nog beduidend lager dan de (goed verende) hoge ligger van Freddy O. Die aansloot met “Raketfiets”…
Maar we konden het allemaal uitrijden en ik had ondanks druk op m’n knieën uiteindelijk zelfs nog energie om er een sprintje uit te drukken over de laatste (Amsterdamse-)brug.
Mede door diverse eetpauzes en drie pontovergangen begon ik om 9:00U met het hoofdgroepje vanaf A’dam CS om pas weer thuis te zijn om 20:00U. De anderen dus nog later!
 De enige velomobilist in het gezelschap was Reinier van R. die veel sneller kon. Maar aan ons tempo vast zat. Terwijl hij wél telkens afremmen en weer optrekken moest: “Dit is zwaarder dan de vier uurs-race” -volgens hem…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten