De eerder door mij op de Alleweder toegepaste lasmasker-regenkap kan op de Limit een nieuwe toepassing krijgen. Het extra voordeel vormt een aansluiting van mijn hoofd tegen de smurfenmuts, dus ook een mogelijk aerodynamisch voordeel.Omdat het (dubbele) vizier me aan de voorkant wat te breed voor kwam heb ik het aan een in de lengterichting opengesneden tuinslang vastgemaakt. De Mask-groene tuinslang valt dan weer over de beschermingsrand van het deksel. Twee andere tairips zitten tussen de laskap en de slang. Het metalen frame voor het openscharnieren bij de FAW dat ik eerder gebruikte komt hiermee te vervallen. Het vizier zit wel wat te dicht tegen mijn gezicht naar mijn zin en daarom heb ik het tijdens de vrieskou nog niet gebruikt. Nu het wat warmer is en eigenlijk alleen regen de vijand is zal het misschien niet al te snel beslaan(?)
Anders kan ik nog een benzine-handenwarmer tussen de ruitjes leggen tegen bewaseming maar ik bezuinig juist liever op de benzinekosten :).Als het toch niet bevalt onderweg kan ik het hoofdgedeelte met groene slang en al van het deksel af schuiven en als volgt boven de wielkast deponeren:
Dat opbergen kan ik trouwens ook vanuit de fiets...
Benzine bij een HPV ? Foei, Mick ;-)
BeantwoordenVerwijderenAch Jan, stroom tbv een electromotor blijkt ook niet altijd even "groen" als beweerd wordt.
BeantwoordenVerwijderenEnergiebedrijven kopen het certifikaat 'groen' vaak te in Scandinavische landen. Terwijl het in werkelijkheid gewoon uit een kolencentrale komt!
Mvg Mick