zaterdag 19 januari 2013

Failproof Limit?

Behalve het inbouwen van een vrijloop om vanuit stilstand niets te forceren heb ik ook het kettingspanhuis sterker uitgevoerd.
Om dat spanhuis te kantelen maak ik nog steeds gebruik van een (dubbel) elastiek. Maar de lengte ervan heb ik 2X zo lang gekozen. Door aan de haak waar het elastiek eindigde, in de neus, een dubbel katrol te bevestigen. Hiervandaan leid ik dat dan weer terug naar de m6 as waar het spanhuis om scharniert.
Dit is eigenlijk hetzelfde principe als waarop in de boegspriet van de CVT het spanhuis op spanning gehouden wordt.
Toch kies ik zelf voor een klittenbandafdichting (idd 1 woord Mr.Ketelaar :)!) van de centrale kettingkast. Aub geen schroefjes of boutjes meer!
Omdat het originele deksel zich over de neus door klittenband niet genoeg laat krommen knipte ik deze na van 1mm ‘vizier’-Lexan (polycarbonaat). Ik weet natuurlijk niet hoe lang dit 'venster op de techniek' transparant zal blijven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten