woensdag 27 juli 2011

regenkap FAW

Sinds ik een ander Allewederzeiltje bezit mis ik daarop de klittenbandbevestiging voor het ‘dekselse dekzeilschermpje’.
Nou ja missen…ik vind die plukken klitteband nu niet echt een verrijking voor de fiets en vastlijmen daarvan op het doek is problematies.
Twee magneetjes, onder en boven het deksel en zeiltje als bevestiging leek veelbelovender.
Maar toen ik onder natte en winderige omstandigheden het schermpje dat iets verschoven was terug probeerde te duwen blies mijn kostelijke voorbeeld van eenvoud prompt van de Schellingwouderbrug!

Hoog tijd voor iets anders en –na alle race/velomobiel/tourkappen gezien te hebben- liever iets waarbij ik eindelijk eens helemaal droog kan blijven!

Zoals al eens gesuggereerd aan Cor zag ik hiervoor wel een plaats weggelegd voor mijn oude gescheurde lasmasker.
Dat heb ik voor dit doel van z’n kijkglas ontdaan en provisorisch dichtgetaped.
Ik wil namelijk eerst weten of het zo zou voldoen voor ik met epoxy primer begin!




De bevestiging is aan de opgetrokken ritssluitingen met snelkoppelingetjes.
Zoals toegepast aan sleutelkoorden voor om de nek.

Maar die kent u natuurlijk wel van de Winkel van Sinkel op de Dappermarkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten