Ik moet bekennen lang niet altijd de meerwaarde in te zien van het keuvelen met andere ligfietsers en/of velomobilisten. Op sommige momenten en bij het proefparcours van Cyclevision was dit even anders.
Want kreeg ik van een andere oud FAW-er een suggestie hoe ik dan wél het klittenband van het Allewederdoekje op z’n plaats kan houden waar zelfs polymerenkit faalt: Door ter versterking te ‘smokkelen’ met een popnagel hier en daar…
Uiteindelijk zag ik ook geen andere uitweg meer.
Toen ik begon met popnagels uit te boren kreeg ik de smaak te pakken en het zijn er wel 7 geworden! Om die hierna te vervangen door nieuwe gestoken door het onderlint.
Ook het dagenlang wachten op uitharden van polymerenkit was ik meer dan zat. Bij de regen van de afgelopen dagen. Dus gebruikte ik Bisontix.
Twintig minuten laten drogen en tegen elkaar drukken, net als vroeger..
Dit keer niet eens meer geïnteresseerd in het draagvermogen van de kit zonder nagels…zó zat dat loskomen links voor door het strakzittende nieuwe zeiltje!
Wat ook meespeelt is dat ik voorbereid wil zijn op een regenachtige Fortentocht.
Ik prefereer het dit jaar evenwel met de Hafa te doen.
Pas ná de laatste tocht ben ik meer gaan letten op bandenspanning evenwel (vanaf het Velomobieltreffen N-H). Mogelijk zou ik dus iets beter mee kunnen komen daardoor.
Maar raadpleging van m’n eigen blog leert me dat ik toen wel degelijk al met de efficiëntere kettingloop reed, dus spectaculaire verschillen verwacht ik niet.
De Hafa is niet bepaald een low-racer maar in elk geval lichter.
Van die popnagels ga je vast geen spijt krijgen. Mijn idee is het niet, het was al zo toen ik m'n Alleweder kocht maar het heeft uistekend z'n werk gedaan met..... Bison Kit of Tix (weet niet meer welke ik gebruikt heb)
BeantwoordenVerwijderenHet zit goed vast nu en werkt prima. Je kunt dit ook wel noemen "Van de nood een deugd maken".
BeantwoordenVerwijderenBedankt, ik had er ook wel aan zitten denken maar wist niet of het dan nog wel zou kleven. Geen enkel probleem dus!
Mvg Mick