woensdag 16 maart 2011

krappe hap

Het nieuwe zeiltje komt niet helemaal overeen met het oude.
Voor een deel ben ik hier toch wel tevreden mee. De glasfiberboog valt liggender, dus komt lager uit waardoor ik een kop groter lijk.
Nou ja dat is wat overdreven maar m’n mond komt nu duidelijk vrij (dus hoed u maar !) Dat lijkt me beter voor de stroomlijn en het leek of ik ook gelijk sneller ging omdat zo'n ‘hoge boog’ meer wind vangt. Die inhaleer ik nu.
Ik moest de aansluiting van de elastieken aan de achternokken wat verlengen om de ritssluiting niet te overbelasten.
Toch staat er nog steeds (te) veel spanning op het doek en dat komt waarschijnlijk vanwege het klittenband. Dat zit bij dit dekje vóór ipv op dezelfde hoogte als de ovale slotjes.
Ook op de fiets wil ik dit dus vandaag nog loshalen en naar voren brengen. Eens kijken of ik dan midden boven goed aan kan laten sluiten.


Het knopjes indrukken van de stoplichten (sorry wilfred) gaat me wel al weer veel beter af met deze goedlopende ritssluitingen. De tocht en ergernissen zijn al grotendeels verdwenen!

Op de achtergrond trouwens Kringloopwinkel ‘De Boomerang’ in Amstelveen (dat eigenlijk ‘Bovenkerk’ zou moeten heten daar…).
Waar ik vandaag bij uitzondering niets vandaan mee naar huis heb gesleept!

4 opmerkingen:

  1. Lekker strak!

    ;-)

    Misschien moet je de ovale slotjes een beetje verzetten zodat het zeil beter in de deuk bovenop valt :)

    Overigens; ik reed vandaag me de Trike door een plasje en je hebt gelijk; het achterspatbord is tekort. Een onderstuur is in dat soort gevallen ook niet handig heb ik ontdekt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Erwin,

    't Is er vandaag eigenlijk niet meer van gekomen en morgen bankdrukfiets ik waarschijnlijk naar Aalsmeer.
    Dat klittenband moet zwz verzet worden (of 't dekje veranderd maar...). En dan zie ik wel.

    Ik rij feitelijk ook bijzonder onbeschermd met de trike. Het (451)achterwiel valt wel grotendeels onder de -vd buitenkant- gele fietstas (ideaal vd supermarkt!)maar ik heb ook nog steeds geen spatborden voor.
    Om de brede voorbanden af te schermen zou ik de spatborden die ik heb liggen wel wat hoger kunnen monteren (ivm de breedte). Maar het gewicht vd de dingen (+ 26kg vd fiets!) houdt me tegen...
    Hoeveel weegt jouw trike eigenlijk?

    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kijk je uit voor vliegen in de wind ? kun je behoorlijk in stikken.(lol)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De massa van mijn Trike? Ik had geen idee, maar nu wel. 22.6 kg. Da's best wel zwaar.. Morgen wordt 'ie nog zwaarder, dan hang ik de fietstassen achterop :)

    BeantwoordenVerwijderen