maandag 27 september 2010

Trías Política

Zodra ik in de gaten kreeg dat de ‘servicedag’ van de wooningbouwvereniging niet vandaag maar pas morgen zou zijn kon ik de Alleweder nog even op z’n kant gooien…
Bleek dus gelijk al dat ondanks de prachtige obade aan de duct tape van Quemo (zie 'comments') dat dit al na één ritje weer losgekomen was!
Ook niet echt verwonderlijk natuurlijk over zoveel aan elkaar gepopte delen met als enige gemene deler ’n oxide laag!
Mijn popnagelactie heeft wel gehouden.
Omdat de gedachte dat de doorgezakte onderkant goed verband kan houden met het gat in de wielkast –bovenin zit de rechterschokbreker vast- heb ik me eerst gericht op versterking van de romp-integriteit.
Ik heb niet zoveel vertrouwen meer in het aan elkaar hangen van plaatjes. Maar bovenin de rechterkokerbalk is door C.S. ooit al ’n vrij dikke verstevigingsplaat aangebracht wat ik later eigenlijk aan de onderkant herhaalde.

Die platen heb ik met elkaar verbonden door een bout M6 met borgmoer (of zo). Versterking 2 dus eigenlijk.

Tenslotte maakte ik van dun maleable een inzetstuk voor de zijkanten en onderkant dat ik na goed Allewedergebruik vóór het poppen in de kit zette. Zei het polymerenkit ipv de destijds gebruikelijke ‘siliconenkit’. Dat hecht zeker beter(Versterking/afwerking nr. 3).

Al met al ondanks geen inkomsten van werk vandaag toch wat ‘gouden uurtjes’ gedraaid.
Daar zelfs een 2’hands kunstofmodel nog wel enkele duzenden meer zou kosten!

Wat mij betreft ook leuker dan saai en monotoon werk voor de baas. Waar ik eigenlijk alleen heenga vanwege de fietstochtjes!

5 opmerkingen:

  1. Hoi Mick,

    Ziet er goed uit zo, die reparatie dan. Is een lelijke schade die je daar hebt.

    Ik zag nog wat scheuren zitten in de plaat onder de reparatie. Je kunt voorkomen dat die door blijven scheuren door aan het eind van de scheur een gaatje te boren van ca 3mm (Is nu een beetje te laat natuurlijk, maar de volgende keer wellicht).

    Heb hier getekend wat ik bedoel. Boren bij de twee rode cirkels: http://img839.imageshack.us/img839/5103/dsc00618m.jpg

    Doen we op kantoor ook: Zie http://www.mechanicsupport.com/metal_fatigue_crack.html :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de onbaatzuchtige medewerking Erwin! je hoeft me uiteindelijk niets meer te verkopen...
    Ik begrijp de bedoeling van die gaatjes maar ik heb de nieuwe hoek al boven die punten vastgezet dus neem aan dat de spanning zwz weg is (samen met de andere 2 verstevigingen).
    Dat jullie dat "op kantoor" praktiseren is schertend bedoeld neem ik aan?

    mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Graag gedaan, en nee hoor, niet schertsend, ik houd kantoor op Schiphol ;-)

    Wil het nog wat worden met de Limit?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee de man gesproken maar die verkoos kennelijk iemand die 't ding zéker zou meenemen...want hij heeft niet teruggebeld/geschreven.
    Voor ik 1900 (of zo) euro uitgeef ga ik toch eerst even goed kijken/proberen hoor!
    Uiteindelijk blijf ik dan ook nog met de FAW in m'n maag zitten (want de rechterkant heb ik al beschadigd overgenomen).
    Ik kom trouwens naar 't treffen vh weekend. Maar in eigen tempo dus.
    CU , Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je ook komt :) Had je naam al gezocht op ligfiets.net, maar niet gezien... En je hebt gelijk hoor; bij aankoop eerst even kijken!

    BeantwoordenVerwijderen