donderdag 29 december 2011

OBT 2011 suc6vol

De 16’ Oliebollentocht is goed geslaagd dit jaar in de Mijzepolder in Noord-Holland.
Hoewel ondergetekende nogal geplaagd werd door keel, neus en oren klachten vind ik dat ik me daarin ook aardig stand heb kunnen houden. Wel leek het me beter om bij de bereiding van de snert op Dinsdagmiddag enige afstand tot de ingrediënten te houden tijdens het hoesten en proesten.
Hoewel het voor mijn gevoel met mijn zelfbouwprojekten de laatste tijd niet zo glad verloopt is de tocht in meerdere opzichten toch een opsteker gebleken voor ‘Eigenfiets.nl’.

Niet alleen door mijn vaak erg leerzame gesprekjes met ‘ruwe-bolster-blanke-pit-man ’ Jan Geel, de Man die alles maken kan. Ook ben ik iemand tegen gekomen die daadwerkelijk een 3x7 Sachs naaf naar mijn aanwijzingen op dit blog heeft omgebouwd tot een naaf van 2x + vrijloop!
Het is de Allewederrijder Rob B . Een grote stoere vent die zijn door alle door hem toegepaste toevoegingen bepaald niet lichter geworden FAW met grote kracht en dwars tegen de wind in over de polderdijken wist te jagen. Waarbij ik het nakijken had…
Hoewel mijn na het (gescheurde) model van vorig jaar nageknipte voetenmatje boven de voetengaten al tijdens het tochtje onderweg naar Schermerhorn weer onder mijn fiets vandaan kwam (waarbij ik onderweg Mango rijder “Erik” leerde kennen ut Amersfoort), heeft mijn Alleweder probleemloos van het begin tot de terugkeer in Amsterdam gewerkt. Zelfs geen lekke band verder om sceptisch op te reageren…
De organisatie van het groepje Westfrieze doorfietsers rond Kees van Hattum / Wim Schermer is zo’n evenement wel toevertouwd. En handig werd er gebruik gemaakt van de faciliteiten van Sportzaal de Mijse. Die zelfs vertrooide types als ondergetekende zonder luchtbed nog aan een redelijke zachte slaapplaats kon helpen.
Ik was namelijk dat luchtbed vergeten mee te nemen!

Ook respect heb ik voor individuele rijders die soms van ver over de grens de OBT-hebben kunnen vinden. Of dat helemaal fietsend deden waarbij de meest uiteenlopende modellen te zien waren. En de eerste Evo-K in de lage landen van onze landgenoot Pjotr!
Het ware te wensen geweest dat het Guinness World Record Home wat eerder zou reageren op een bijtijds ingediende record-aanvraag. En jammer is dat door de harde windvlagen de vlieger niet opging die bedoeld was om een luchtfoto te maken van het nieuwe recordaantal VM dat we Woensdag vestigden. Een paar foto's


Of dat een vrijwillige velonaut aan één der wieken der Oudhollandsche molens zoude worden vastgebonden. Om na een draai van 180” in de hoogste positie aanbeland met een in handen vastgeklemd fototoestel een overzichtsfoto te laten nemen...

Want als je immers ook in zo’n ”laag & gevaarlijk ding” durft te rijden….

3 opmerkingen:

  1. In het HTML-script heb ik "vorig jaar" echt gespeld als 2 afzonderlijke woorden. Waarom dat bij publicatie dan toch als één verschijnt is de auteur ook niet duidelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Mick,

    Het mooi dat je het naar je zin heb gehad en weer goed thuis bent gekomen.
    De Muis werd van achteren aangereden door een brommobiel.
    Ook had ze nog extra verlichting op hoogte aangebracht.
    Zo zie je moet altijd op je hoede zijn, de schade blijft beperkt tot haar quest.


    Tot ziens.

    Matthijs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Matthijs,
    Ik begrijp dat Ivonne 'De Muis' minder fortuinlijk was...Sorry dat ik de vreemde slaapzak van 'mijn' mat af trok.
    Ik dacht namelijk net dat ik het gemis aan een luchtbed opgelost had. Voortaan wat eerder terrein-afbakenen, zo leer je bij!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen