Ik kan me nog steeds niet zo goed op de DF concentreren, zelfs niet na het uitvroeden van een waarschijnlijk beter plan dan vergroting van de wielkasten. Namelijk het maken van voetensleuven. Omdat juist op die plek de verkeersdrempels binnen komen.
Maar er zijn ook nog steeds verbeteringen te behalen aan de Cheetah volgens mij, waarop ik de leeftijd ten spijt mijn beste 190 km ever mee hoop te rijden volgende maand. Dus richt ik me nog even daar op.
Een groter voorwiel is mogelijk en dat geeft gelijk een kleinere rolweerstand. Kortweg een 451 mm 20" wiel geheten. De banden daarvoor zijn gelukkig nog steeds te krijgen alleen, net als de velgen, snel in een smalle uitvoering (een werkelijk brede velg al sowieso niet).
Ik moet me dan dus wel weer tevreden gaan stellen met smaller en een stuk harder. Maar meer gewicht overbrengend naar het achterwiel vind ik dat niet eens meer zo storend... En het op spanning houden van zo'n bandje is een uitgelezen klusje voor het Miaomi accu-pompje!
Behalve van de dikke banden blijk ik dan ook nog in staat te genezen van mijn voorkeur voor trommelremmen. Ik vind V-brakes eigenlijk toch prettiger.
Die leken met mijn huidige voorvork (Batavus, je moet maar durven en in die kleur) niet tot de velg te reiken.
Maar V-brakes heb ik zowel voor de kleinere breedte van de velg als de grotere lengte (+/- 2,5 cm) tot de as met stripjes doorboord aluminium toch geschikt gemaakt!
En tot mijn grote tevredenheid met volledig behoud van de remkracht!
Waar kan ik de conversiekit bestellen?!
Tja sorry maar dit is Eigenfiets.nl, Druk, druk, druk!
Als ik evenwel vermeld dat ik geperforeerd aluminium als boormal heb gebruikt en de drie gaatjes m6 evenver uit elkaar liggen waarbij de boutjes nog wat schuifmogelijkheid (omhoog/omlaag) toelaten moet dit voor nabouw voldoende zijn lijkt me.
Netjes opgelost Mick!
BeantwoordenVerwijderenDank je Adri, maar eigenlijk belangrijker nog: het remt zo goed & prettig!
Verwijderen