dinsdag 5 september 2017

poep in je schoen

Omdat ik al geruime tijd geen auto meer heb kost het me geen moeite om aan genoeg ligfiets-kilometers te geraken. Leuk vind ik het om daarbij dan ook nog spullen van andere mensen op te halen die ik zelf nu net nodig heb. Net bij het nemen van een foto voor het bloggen erover kan ook ik dan toch nog een misstap maken...
Zo heb ik cavia's in de tuin die graag gras eten. Dat komt leuk uit want ik weet eigenlijk toch niet goed wat ik met dat oerwoud achter de benedenwoning aan moet vatten.

Een verticuteermachine houdt naar verluidt een gazon goed belucht zonder mos daarin (waar ik nogal last van had).
Zaterdag heb ik voor nog geen twee tientjes daarom een Hendrik Jan.de tuinmachine van kringloopwinkel de Boemerang in Bovenkerk (Amstelveen) opgehaald achter de Cheetah.













Ik stapte bij het nemen van de foto helaas in de hondenpoep dat ik dan ook nog pas ontdekte toen het klikpedaal al onder zat. Echt een walgelijke geur!



Eerst heb ik de smurrie met een tuinslang en de sproeikop daarvan proberen te reinigen maar dat lukte niet erg. Vooral onder het SPD schoenplaatje bleef onwelriekende bruine viezigheid achter. Die schoen wou ik zo echt niet terug in huis hebben.


Geruime tijd heb ik met groot succes een waterflosser van het originele (uitvinders van deze techniek) Waterpik in huis. Een uitkomst om je mond werkelijk schoon te krijgen!
De pulserende straal van dit compressortje nu heb ik op de schoenzool gericht. En met groot succes!

Het schrijven hierover doet mij aan het vieze gezicht denken dat een NVHPV-coryfee trok toen ik haar vertelde dat ik soja-eiwit placht op te lossen in koffiemelk en dat verdund met water drink  :-)

Niet iedereen kan het vaste stramien van consumentenprodukten en het geloof  in de onwrikbare functionele toepassingen daarvan nu eenmaal zo makkelijk opzijzetten. Voor het ontdekken van nieuwe toepassingen.

Natuurlijk is het met een waterstraal van 90 PSI praktisch uitgesloten dat er iets op het interdentale spuitmechaniekje achterblijft ;-)


En over 'geloof' gesproken:




  




5 opmerkingen:

  1. Ik gebruik altijd gewoon de tandenborstel van mijn vrouw.... ;-)

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniaal! bij gebrek aan een Karcher oid. of ander onzinnig op bladblazer gelijkend stuk zinloos inferieur spuitgereedschap. Neem van mij aan dat er best wel poepige spetters op de oraal-lans beland zijn maar dat mag de voorpret niet drukken voorafgaand aan het moment dat de dagelijkse gebitsreiniging begint.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou zonder dollen, die 'monddouche' is echt een uitkomst hoor!
      Ik gebruik hem dagelijks met heel goed resultaat, dat bevestigt de tandarts. Die nauwelijks nog tandsteen kan vinden. En dat is in het verleden nogal anders geweest!
      Een Kärcher lijkt leuk en belangrijk maar je spuit jezelf er meestal ook mee nat (in dit geval zeker niet aan te raden dus), het zand tussen je tegels vandaan i.p.v. alleen het mos, het vet uit je toch al roestende ketting: wat je zegt!

      Verwijderen
    2. Nou ja en een water aansluiting is niet nodig dus!

      Verwijderen
    3. Ik weet het Mick een waterpick kan de mondhygiënist(e) besparen.......

      Verwijderen