zondag 6 maart 2016

Qualitätsbremse von Sachs

Links de Wilhelms-ankerplaat rechts hedendaagse sturmey archer....

Let wel,  hiervan kan uw leven afhankelijk zijn!

5 opmerkingen:

  1. Tja, die Duitse ziet er een stuk solider uit, dat is zeker! Maar aan de andere kant, hebben we keuze als we een velomobiel kopen? De standaard uitvoering is met SA trommels, je kan enkel de grote van de trommels zelf bepalen.
    Tot nu toe is er weinig onderhoud geweest aan mijn 90 mm trommels, hoewel ik ook ervaren heb dat die aanslagplaatjes er makkelijk afvallen bij demontage, en de snelborgers inderdaad na demontage het best vervangen kunnen worden door nieuwe.
    De kwaliteit zou dus aanmerkelijk opgewaardeerd kunnen worden!
    En bij mijn daalsnelheden zou ik uiteraard graag iets meer betalen voor betere kwaliteit, ook ik heb maar één leven zover ik weet.........

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na wat ik al gebroken heb geloof ik dat ik er meerdere heb :)
      Hoewel je er zo-wie-zo niet beter op wordt natuurlijk...
      Mvg Mick

      Verwijderen
    2. Ik heb zelfs meegemaakt dat toen ik na uitzoeken waarom de rem bleef aanlopen één van die aanslagplaatjes schuin tussen het draaipunt en de halve maan in bleek te staan!

      Verwijderen
  2. En toch hebben de SA segmenten meer voering oppervlakte maar de hefboomwerking kan heel anders zijn. Maar die éénmalige speelgoedborgveertjes zijn prullerig en horen hier eigenlijk niet op thuis bovendien zijn de lagers inferieur voor ons milieu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat valt mij ook op Willem, een duidelijk andere keuze van Sachs. Een kleiner remoppervlak met een grotere kracht door hefboomwerking.
      Je zou ook kunnen zeggen dat ze hun tijd ver vooruit waren omdat dat ook het principe van de schijfrem is. Maar die is niet zo mooi afgeschermd door de naaf.

      Verwijderen