woensdag 22 februari 2012

Nazca techniek aan Hafa


Nu de Alleweder de deur uit is besteed ik meer zorg aan de overgebleven liggers. Zo heb ik vh weekend de zelfgespaakte 20” voorwielen vd trike (met 90mm trommelremmen) rechter gericht / op spanning gebracht en van spatbordjes voorzien. Dat scheelt tikkende voorwielen en modderhappen!
Vanmiddag heb ik de al veel te lang loszittende bagagedrager van de Hafa vastgemaakt met driehoekige maleable (alu legering) plaatjes. Naar voorbeeld van de bevestiging van Nazca modellen.

De afstand van drie punten is vrij simpel op te meten en met een passer op een plaat uit te zetten. Eenmaal gecenterd en geboord klemde ik de ruwe vorm eenvoudig op het restmateriaal om de gaten en driehoeksvorm over te nemen.


Als ik eerder voor een driepuntsophanging had gekozen (ipv ff snel een strippie) dan was waarschijnlijk m’n ooit zo fraaie carbon achterspatbord niet op maar liefst 2 plaatsen gebroken.
In die laatste zin kunt u terecht enige zelfkritiek ontwaren, vrij zeldzaam fenomeen in fietsblogland. Dus koester het!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten