Vanmorgen stond een ritje naar Vianen op het programma. Om mijn gereedschapsassortiment uit te breiden met een traditionele spijkertrekker. Maar dan een 2dehands voor € 25,-Ik heb kennelijk te veel naar de clipjes van het losmaken van een wiel met wielkap van Daniél Fenn gekeken. En dan ook nog eens een keer niet goed opgelet.
Bij aanvang van de tocht bleek gelijk dat er iets niet in de haak was en dat was het ook niet )-:
Geen lekke band of slepende rem maar ik ben gisteren te kort door de bocht geweest met de bevestiging van het "wieldopje"...
Door iets aan de asbout vast te zetten fixeerde ik iets dat met het wiel mee zou moeten draaien!
Dit is het resultaat:
Gelukkig kon ik langs het A-Rijnkanaal met mijn multitool het kapje verwijderen en het boutje terug zetten zoals het zat. Het lexan bleef goed op z'n plaats door de hoepel en de spaakhaakjes gelukkig. Goed dat ik dat toch maar besloot toe te voegen gisteren in ieder geval!
Het weer was wat druilerig dus ik had al snel de Mask op. Het viel me weer op dat de Bright-Sight Roller niet gelijk optimaal presteerde. Daarvoor is het -paradoxaal genoeg- eerst nodig dat het rolletje wat doorweekt raakt. Maar dat was al weer vrij snel het geval natuurlijk.
Het was op de heenweg maar 6 graden en de combinatie hiervan met de regen veroorzaakte wat condens op het dunne vizier. Ook dat kon ik wel wegboenen met de rollertjes gelukkig en monterde me weer wat op.
Ondanks de slechte start en er een pont in mijn track bleek te zitten was ik toch op tijd op de afspraak.
Ik ga de voorgevel van mijn huurwoning isoleren en heb een pallet gevonden met bruikbare planken hiervoor. Maar die zitten deels getimmerd, zodoende.
Hoewel de situatie zoals op de foto ruim honderd kilometer gehouden heeft nu zou ik de wielplaat toch nog steeds graag ook in het midden vastzetten. Of dat me gaat lukken met één boutje weet ik niet maar een ring of dop lijkt me verder nog steeds een goed idee...
Maar dan wel vastgemaakt aan de naaf en niet aan de as!