tag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.comments2024-02-29T23:20:48.423+01:00Eigenfiets.nlMickhttp://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comBlogger1942125tag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-72614680406178591532024-02-29T14:19:35.870+01:002024-02-29T14:19:35.870+01:00Dat stoeltje zit wel goed Wim maar ik heb een scho...Dat stoeltje zit wel goed Wim maar ik heb een schouderblessure rechts waardoor de orthopeed het voorlopig afgeraden heeft. Helaas! Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-2256900191717007402024-02-29T13:40:12.192+01:002024-02-29T13:40:12.192+01:00Hoe gaat het eigenlijk met deze Handbike Mick? De ...Hoe gaat het eigenlijk met deze Handbike Mick? De stoel/zitting al flink verbouwd? Fiets je er veel mee? Ik met die van mij veel te weinig.Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-36766681062040381002024-02-04T18:11:40.542+01:002024-02-04T18:11:40.542+01:00Misschien niet de aardigste sketch om te uploaden ...Misschien niet de aardigste sketch om te uploaden mijn vorige post maar in werkelijkheid denk ik dat lui die op een racefiets begonnen zijn zich zelfs makkelijker een voorstelling kunnen maken van het hoe en waarom in het leven van een velomobiel- derailleur (-.Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-6274321992886971392024-02-04T17:15:39.300+01:002024-02-04T17:15:39.300+01:00Weer een nette oplossing Mick! En ik snap het hele...Weer een nette oplossing Mick! En ik snap het helemaal, want ook ik ervaar wegrijden in een lagere versnelling als gemakkelijker.......Omdat de laatste 500 meter naar huis bij mij gemiddeld 6% stijging hebben kom ik ook altijd in een lage versnelling thuis, en blijft dat ook zo staan meestal, hoewel ik de velomobiel vaak van de 1ste naar de 3de versnelling schakel als ik de oprit op kom, daar is het nagenoeg vlak, en zo haal ik de maximale spanning van de veer af.......De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-29853065581571434962023-12-25T22:13:50.898+01:002023-12-25T22:13:50.898+01:00Hoi Mick,
Prachtige aanbieding! En inderdaad zoa...Hoi Mick, <br /><br />Prachtige aanbieding! En inderdaad zoals je opmerkt, veel handiger dan een (ook nog duurdere!) brommer- of motorfietshoes.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-5925255071754808692023-08-30T10:45:27.455+02:002023-08-30T10:45:27.455+02:00Het is dus geen fiets voor als je niet (erg) van s...Het is dus geen fiets voor als je niet (erg) van sporten houdt zoals ik en nog wat van die gasten (-; !Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-84976806664739647292023-08-30T10:43:44.540+02:002023-08-30T10:43:44.540+02:00Hoi Piet! Ja dat zou ik ook graag in een filmpje l...Hoi Piet! Ja dat zou ik ook graag in een filmpje laten zien maar er is eigenlijk geen lenshoek voor de vinden die niet alles sterk gaat vervormen bij het filmen. Maar met m'n derrière op de leuning en de knieën op het kleedje. Daardoor gebruik je ook je buik- en rug-spieren! Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-39229833272487613592023-08-30T10:34:26.779+02:002023-08-30T10:34:26.779+02:00Hoi Adri, leuk dat je weer 'ns reageert (-: Je...Hoi Adri, leuk dat je weer 'ns reageert (-: Je bent n.r. 4 die dit s.w.s. leest volgens de teller...In werkelijkheid heb ik de hoeken van het alu T-profiel nu wel netjes gerond inmiddels hoor,,,,<br />Die wieltjes komen nog uit Baskenland en waren ooit deel van een dubbelzijdige voorvork aan de roets (maar dat kostte me op die plaats toch te veel snelheid). De assen zijn wel griezelig krap bemeten M10! Maar dat gaf me wel de mogelijkheid metrische bouten (en dus moeren) te gebruiken. Met Loctite blijft dat goed vast zitten! Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-49920840031341833262023-08-30T10:28:16.326+02:002023-08-30T10:28:16.326+02:00Mick, dat lijkt een logische oplossing. Ik heb nog...Mick, dat lijkt een logische oplossing. Ik heb nog wel vraagje; Hoe zit jij eigenlijk op op dat ding ? Op je knieën of met met je kont op de rugleuning ? Piet Kunishttps://www.blogger.com/profile/01682615649368149913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-85538172350802992982023-08-30T07:25:33.389+02:002023-08-30T07:25:33.389+02:00Dat is weer mooi opgelost Mick! Mooie wieltjes ook...Dat is weer mooi opgelost Mick! Mooie wieltjes ook trouwens, dat radiaal gespaakte zie ik wel graag, ziet er strak en netjes uit!De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-23530939547722018012023-07-22T17:13:33.401+02:002023-07-22T17:13:33.401+02:00Het mag trouwens 'schier onmogelijk' lijke...Het mag trouwens 'schier onmogelijk' lijken maar is echt gebeurd!Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-26697668379154510472023-07-22T17:09:44.314+02:002023-07-22T17:09:44.314+02:00Goed bedacht wim, bedankt!Goed bedacht wim, bedankt!Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-45389978374118185752023-07-22T14:49:42.651+02:002023-07-22T14:49:42.651+02:00Iemand die gierig/begerig is naar nieuws heet toch...Iemand die gierig/begerig is naar nieuws heet toch echt 'nieuwsgierig' .<br /><br />Nieuwschierig?? Tja, schier ken ik wel. Dat is schier onmogelijk, dat denk ik trouwens wel eens bij jouw bedenksel ;-) Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-83847174924576829812023-06-23T12:06:36.957+02:002023-06-23T12:06:36.957+02:00Ik wel. Deze fiets is speciaal gemaakt voor een ge...Ik wel. Deze fiets is speciaal gemaakt voor een gehandicapte, namelijk degene die ik ontmoet heb (lees hierboven). Hij moet met zijn billen tegen het steuntje zijn gekomen terwijl zijn (boven)benen vlak voor de aanlas van het stuurdraaipunt eindigen. m.a.w. Het IS ook geen van beide fietsen waar jij aan refereert (-; <br />Aangepaste fietsen worden natuurlijk ook 'custom' gebouwd!Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-41173445175139937162023-06-23T09:23:32.365+02:002023-06-23T09:23:32.365+02:00Die van mij oogt korter, omdat het zitgedeelte rui...Die van mij oogt korter, omdat het zitgedeelte ruim achter het bracket zit en veel korter is. Bij die van jou bevindt het liggedeelte zich voor een deel onder het bracket, omdat je daar met je billen hoort te liggen. Daaraan zie je ook het verschil tussen een kneesit en een lig-handbike. Ik heb geen idee waarom die van jou ook van die halfronde verstevigingsbuisjes heeft.<br />Verder oogt het als een lig-handbike.<br /><br />Maar goed, als jij 'm kunt ombouwen en er tevreden mee bent dan is het uiteraard prima.Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-72374385856340981342023-06-22T14:28:11.147+02:002023-06-22T14:28:11.147+02:00Ik lees trouwens net dat dat moeilijk verkrijgbare...Ik lees trouwens net dat dat moeilijk verkrijgbare banden zijn op die maat. Voor het voorwiel hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken want de velg zit op 29 cm van de as. Zou ik dus eenvoudig kunnen vervangen door een 559 (26''). Maar de achterwielnaven kunnen een ander probleem worden...<br />Vanwege het camber moet je wel dezelfde banddikte gebruiken (is niet te stellen zoals bij velomobielen). Anders toe- of uitspoor (-:Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-81815043458038008062023-06-22T13:56:25.241+02:002023-06-22T13:56:25.241+02:00Bedankt maar sinds wanneer is de hoogte van een (v...Bedankt maar sinds wanneer is de hoogte van een (voor)as van een groot wiel gelijk aan dat van een kleiner? Mijn wielen zijn maar een 571 mm en daar ligt dan nog maar een 23 mm bandje om. Daarom oogt het fietsje ook zo lang, die van jou korter.Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-43243110375743491042023-06-21T22:27:35.968+02:002023-06-21T22:27:35.968+02:00Bij Erik zit de onderkant van het kettingblad onge...Bij Erik zit de onderkant van het kettingblad ongeveer gelijk met de vooras. Bij jouw Handbike zit het er flink boven. Ik zie het toch echt iets anders dan jij.<br />Ook loopt jouw zitje door tot onder het kettingblad. Dit is bij geen enkele kneesit zo.<br />Als jij er echter verder content mee bent, dan is het prima.<br />Veel plezier met ombouwen.Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-40242103517395607022023-06-19T20:42:56.640+02:002023-06-19T20:42:56.640+02:00Leuke woordspeling over dat 'verkeerde been...Leuke woordspeling over dat 'verkeerde been' Wim (-:<br />Maar laten we geen scheve schaats rijden. Bij de officiële Wolturnus van Erik zit het balhoofd met 2 buizen boven het alu hoofdframe gelast. Bij mij zit het AAN het frame gelast, dus lager. <br />Maar zoals ik al schreef sluit ook de breedte van de vork uit dat er liggend mee gereden kan worden door iemand met volledige benen. Komt bij dat er lange brede cranks op zitten dat de door ons begeerde volle bovenlichaamsaandrijving mogelijk maakt.<br />En dat zijn wat mij betreft de belangrijkste ingrediënten! (-: Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-8813559950589402052023-06-19T20:22:40.232+02:002023-06-19T20:22:40.232+02:00Wat ik bedoelde is dat bij een Kneesit het bracket...Wat ik bedoelde is dat bij een Kneesit het bracket een stuk lager zit. Je moet er namelijk met je bovenlichaam een beetje boven hangen tijdens het fietsen.<br /><br />Bij jouw Handbike zit het bracket juist wat hoger, omdat je achteroverliggend fietst.<br /><br />Ik begrijp nu dat je deze gewoon wilt gaan ombouwen.<br /><br />Je zette mij op het verkeerde been, omdat je refereerde aan mijn Kneesit.<br /><br />Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-58859280423036141082023-06-19T13:43:13.753+02:002023-06-19T13:43:13.753+02:00Dit is een speciaal voor de vorige eigenaar (zonde...Dit is een speciaal voor de vorige eigenaar (zonder onderbenen) gebouwde fiets waar i.d.d. het bracket iets lager op staat. Maar dat wist ik van te voren en is zoals ik verwacht had geen probleem. Ik lig gemiddeld wat meer voorover maar da's goed voor de stroomlijn zullen we maar zeggen. <br />Wel moet ik er nog een (verstelbaar) stoeltje op maken. Mede vandaar de gunstige prijs vermoed ik.<br />Voor mensen die onderuit willen liggen is hij niet geschikt omdat de voorvork (net als bij Erik, via de link boven midden in de foto te zien) aan beide zijden half ronde verstevigingsbuisjes heeft waar je je benen in dat geval zou willen hebben. Ik vermoed dat de verkopers van de fiets (de voogden van de gebruiker) zich dat gerealiseerd hebben bij hun prijssetting. <br />Ook ik ben er erg blij mee, ik pak er zelfs mijn borstspieren mee merk ik! Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-48464036583309044342023-06-19T03:42:15.321+02:002023-06-19T03:42:15.321+02:00Oh jee Wim ! (;Oh jee Wim ! (;Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-56889786605687839472023-06-18T21:42:23.775+02:002023-06-18T21:42:23.775+02:00Als je bij de foto's van Erik kijkt, dan zie j...Als je bij de foto's van Erik kijkt, dan zie je dat bij de Kneesit de trapas lager zit. Ook zit er een kniekussen/-steun, zodat je niet naar voren schuift. Dat zou je zelf vast wel kunnen maken. Jouw rugleuning moet je voor een deel verwijderen, want daar moeten je voeten doorheen. Ook dat kun je vast wel zelf, maar de geometrie veranderen wordt een stuk lastiger zo niet onmogelijk. Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-67929908025614328812023-06-18T21:22:25.239+02:002023-06-18T21:22:25.239+02:00Mick, dit is geen kneeseat/Kneesit. Deze heeft gee...Mick, dit is geen kneeseat/Kneesit. Deze heeft geen beensteunen. Op deze handbike moeten je benen eigenlijk langs het voorwiel naar voren steken. Misschien kun je ''m wel ombouwen naar een Kneesit. Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1221569132994548116.post-7305236325534873692023-06-10T10:53:50.738+02:002023-06-10T10:53:50.738+02:00Voor de meeste rijders wel haalbaar denk ik. Solde...Voor de meeste rijders wel haalbaar denk ik. Solderen, op de polarisatie denken en 1,8 volt is hier kennelijk al voldoende voor! Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.com