zondag 5 december 2021

RoetveegPiet of niet?

 Mijn werkgever kan natuurlijk niet 7 dagen per week wachten tot ik ben uitgefrutteld met de DF. 

Die vervang ik daarom meestendaags door de Optima Cheetah. 

Maar het 57 tands voorblad begon zijn grip op de ketting volledig te verliezen. Een betere ketting had ik nog liggen en ook het inmiddels aftandse verfemmerdeksel dat ik als rand gebruikte heb ik vervangen.

Als basis gebruikte ik evenwel een ouder Alligt 60 tands blad dat Leo nog had liggen van voor de kettingbladen-met-beschermrand-in-één die hij tegenwoordig verkoopt.. Daar boorde en tapte ik zelf m4 draad in. Uit kunststof plaat zette ik met de passer een nieuw beschermblad uit, decoupeerzaag...

Vrijdag zou het gaan vriezen en daarom pakte ik de Jan Eggens trike naar Aalsmeer. Daarop zet ik vandaag dezelfde pvc kettingvetbeschermer naar voorbeeld van de Cheetah. Maar dan met een plat geribd alu plaatje vanaf het boutje in de derailleur (i.p.v. de las).

Zodat het weer ''Hé Mick!'' zal zijn in plaats van '-het hulpje van'...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten