dinsdag 13 juli 2021

L.T.E. Orion snelle ligfiets (?)


 

 Feitelijk is het niet helemaal rationeel dat geef ik toe. 

Ik rijd waarschijnlijk wel mijn meest moeiteloze Fortenroute ooit op een door mij (opnieuw) geoptimaliseerde fiets, na Optima. En dan stap je ineens over op een andere!

Maar ik kon de verleiding eenvoudigweg niet weerstaan. En mijn moeder en zus hebben net een stacaravan gekocht in de Flevopolder en...

Voor iemand die net begint met ligfietsen moet zijn 'opstapmodel' een zegening zijn, voor mij als veteraan is dit eerder een ramp: want ik héb er al zo veel!

Maar de prijs was me echt wat te verleidelijk en ik wil haar daarom -na een korte proefrit- gewoon verder uitproberen!

Enige features  van deze fiets van het voor mij onbekende merk L.T.E.:

Een 8 cm lager stoeltje dan de Cheetah met een aerodynamisch andere modernere achtervork (ophanging ook) dan de Cheetah heeft. 

Een eenzijdige voorvork waar de kettingloop onbezorgd langs plaats kan vinden. Alsmede het vervangen van een (binnen)band sneller en eenvoudiger mee zal gaan (nu ik het toch over fietstochten had!).

Hydraulische schijfremmen. Niet te verwarren met ''hydrolische'', in de remleidingen zit namelijk olie, geen drollen ;-)

  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten