zondag 14 juli 2019

Stuurtje versmallen. Maar voor welke tocht?

Het klinkt buitengewoon truttig, ik weet het, maar ik was te laat voor de Fortenroute vanwege te lang twijfelen over de te dragen kleding en schoenen...
Bovendien bleek ik 1 van de twee wekkers een uur te vroeg gezet te hebben waardoor het idee zich in mijn hoofd genesteld had "ach ik heb nog tijd genoeg"...
Maar dan heb ik het over verleden week, vandaag was ik minstens zo warrig bezig, voor de Waterlandroute van Raketfiets uit Weesp. Zou dit dan de gelegenheid zijn om mijn versmalde Cheetah stuurtje aan het ligfietsend publiek te tonen?

Alles gemonteerd binnen schouderbreedte, incl. bel en spiegeltje:


Een uur moest ruim voldoende zijn leek me dus ik staakte het zoeken naar een bepaalde camera-steun en vertrok half tien. Het was druk langs het Amsterdam-Rijnkanaal en het regende wat.
Stom genoeg belandde ik op een klinkerfietspad en bij het zien van de onderbreking voor een gemaal wist ik het zeker: ik was de brug naar Weesp straal voorbij gereden!
Na het missen van de Fortenroute werd ik hier knap nerveus van. Zou ik nu nog wel op tijd zijn?
"En fin" stelde ik me gerust, als ze al vertrokken waren zou ik ze waarschijnlijk aan de overkant van de weg mijn richting op zien komen...
Aangekomen op de verzamelplaats achter het treinstation bleek echter (al) geen sterveling meer aanwezig en de klok wees elf minuten over tien aan!
" Shit!" dus het was "wéér gebeurd!"
Had ik mij tot rust kunnen manen dan was het besef doorgedrongen dat niet 10:00 u. maar 10:30 de afgesproken tijd was. Dan was ik daar gewoon als eerste geweest.
Nu spoedde ik mij getergd huiswaarts om daar van fiets te wisselen. Met de smartphone als GPS om in korte broek en singletje met de DF naar de pauzeplek in Marken te sjeezen...
Naar mijn idee hadden ze door het overpakken der dingen nu toch wel een forse voorsprong en toen ik geen ligfietsers zag in het haventje van Marken nam ik dan ook aan dat ze ook hier al weg waren?
Dat bleek niet zo te zijn want de dijk terug afgereden zag ik eerst een trike mij tegemoet rijden. En nog ging mij geen lichtje branden want dit was al de tweede trike die ik tegen kwam. Maar toen ik Elly en Jules herkende begreep ik pas dat het groepje van zeven VLA was :-)
Ik was ze dus vóór geweest in plaats van te laat. Reed gewoon nog een keertje extra mee naar het vissersdorp. Waar dan wel de ketting van het kleinste voorblad liep zodat ik het deksel los moest schroeven. Ze zullen blij met mij geweest zijn want het tempo was toch al niet erg hoog!
Mogelijk door het door mij veroorzaakte oponthoud werd de gebruikelijke koffiebreak in het dorp overgeslagen. Maar ook het voor 'ons' bekende theehuis in Zuiderwoude op de route terug bleek gesloten.



Jules had een idee waar André mee instemde weer een tent verder...
Onder de Amsterdamse brug bestaat het een frietbaas onder een tent het nog steeds zijn met verzadigde vetzuren geïmpregneerde waar aan de man te brengen...

Bij de snackbar:  


Ik heb mijn zelf-geMickste sportdrankje er maar beter open geschroefd in plaats daarvan!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten