donderdag 27 december 2018

Europese Korthaar


Op een vrijdag zat de terugtocht met de roets niet mee. Net als de heenweg regende het aanhoudend maar daar bleef het niet bij!
Prees ik mij weinig ervoor nog gelukkig dat ik in de kleedkamerkast altijd nog een reserve warme regenjas heb liggen voor noodgevallen (als al het andere al doorweekt is) onderweg brak ook nog de aandrijfkabel!
Omdat ik geen reserve bij me had legde ik een inlijn-knoop in het dyneema en zorgde (door niet meer te schakelen) dat die niet van de snek af kwam.
Laat je die een paar keer met volle kracht op- en af de nylon snek gaan dan kun je die namelijk daarna vervangen voor een nieuwe!
Maar ook hierbij bleef het niet. Bij thuiskomst bleek bovendien mijn Iphone 4s het door de nattigheid begeven te hebben!
Gelukkig is het aanbod aan dit eerste Apple toestel met een duocore processor in Amsterdam vrij groot..
Want gelukkig houdt niet iedereen zo hardnekkig vast aan zijn oude(re) Mac :-)
Ik kon voor drie tientjes een andere kopen op het KNSM-eiland op een steenworp afstand hiervandaan.
En de zaterdag na de destructieve regendag kon ik dankzij mijn Iphone account in the Icloud alweer bellen met alle apps, instellingen telefoonnumers, foto's, videos enz. van mijn eerste Iphone!
Lang leve Apple dus!
Klinkt dat niet pragmatisch van een (eveneens) Android (tablet) gebruiker?
Een kat is moeilijker te krijgen in de hoofdstedelijke metropool. Zeker vlak voor de Kerst, net als een kalkoen dus.
Om te voorkomn dat een kat een vaak traumatische ervaring in een asiel aangedaan wordt ben ik daarom donateur geworden van Verhuisdieren.nl. Via hen vond ik Zorra bij een meneer in Wormer (aan de Zaan).


Hoewel ze in de advertentie aangeprezen werd als 'Blauwe Rus' bleek de poes in werkelijkheid (zoals we al vermoedden) een gewone europese korthaar ;-)










De van mijn moeder geleende vervoersmand voor de verhuizing van Zorra bracht ik in gescheiden delen in de banaantassen terug, ook met de roeifiets. Maar nu met een nieuw stuk dyneema (eveneens gekocht op het KNSM-eiland trouwens!).



Prettige jaarwisseling!





Opgedragen aan de drones- Robin Hood van Gatwick:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten