zondag 4 november 2018

Het ' slingerding'....


Wat bedoelt (3'pers. enk.v. teg. tijd: stam+t) ome Mick toch als hij het heeft over een "utilitair fietstochtje" ?
Ik ben vanmorgen naar Purmerland geroetst met in de tas iets wat je niet verwacht als bagage van een ligfietser. Het inhaak-slingerdeel van een autokrik!



Het andere (zwaardere) deel was namelijk al ter plekke zodat ik me verder beperken kon tot wat houtdraaibouten en een hoekverbindingsstuk.
Mij was al dikwijls verzocht de deur van het kippenhok/ plantenkas/ berging opnieuw passend te maken. En even zo vele malen door verspaning al uitgevoerd...





Maar zoals op de foto te zien is een middenstaander / deurpost- balk ernstig verzakt en dat zal door het verder decimeren van de klemmende deur  alleen maar van kwaad tot erger worden!










Daarom heb ik in de hardhouten staander een houtdraaibout aangebracht en de krik er op een halve stoeptegel onder.









Dat werkte uitstekend, het verzakte deel moet zeker 5 centimeter omhoog gekomen zijn!




De kippen (waarvan 2 extra grote die ik nog niet kende) gevoelden zich vrij mij hierbij praktisch tot onder mijn oksels bij de werkzaamheden te benaderen...

Terwijl ik de gedachte dat ze mijn vingertoppen daarbij als een smakelijk hapje aardwormen konden zien opzij probeerde te zetten...







Bevestigde ik met de krik nog op zijn plaats de stoelhoek aan de overliggende zijde van de hardhouten balk om de situatie te bestendigen.








Om het autogereedschap en de bout daarna weer te verwijderen en de kippen het nakijken te geven met mijn slingerding!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten