donderdag 8 december 2016

Wiel dichtmaken 2 / 2



De eerste foto toont goed aan waarom ik koos voor wielplaten tegen de 30 mm brede 559 velg, en niet voor wieldoekhaakjes. Ik nam de foto met de Denver acrion cam  ACT 50-40W met wifi en afstandbediening.

Deze is te koop voor €40,- bij de Blokker en hoop ik ook te gebruiken als mediamastcamera op de DF.
Ik kan deze camera met een draadloze afstandbediening aan- of uit zetten en het beeld op een smartphone 'toveren'. Nadeel wel is dat het ingebouwde accuutje continu wat sluipverbruik heeft om te kunnen reageren op het zendertje. Maar juist een velomobiel heeft voor de claxon toch al stroom aan boord. Bijladen is daar dus een kleine moeite.

Het achterwiel is nu helemaal af maar het filmen van de derailleurkant dat heb ik weer, net als in deel 1, met mijn Big Bazar dashcam gedaan. Gewoon omdat die vrij kleine bestanden kan maken in lage resolutie en de brandpuntafstand goed geschikt is de fiets van dichtbij te filmen.
Een mens moet zich een zekere luxe kunnen veroorloven niet waar? Ik heb het wazige beeld dat de camera me eerder leverde kunnen corrigeren door de lens te verdraaien.
Het prettige van die cam is dat hij uitneembare Nokia batterijen gebruikt en geen sluipverbruik heeft.




Vandaag erg snel gereden naar Aalsmeer met de Cheetah in de nieuwe uitvoering. Moet zelfs eerder stoppen met trappen bij het naderen van oversteekplaatsen en bochten of anders bijremmen. Duidelijk minder zog door het achterwiel nu. En dat is zo lekker op de comfortabele dikke 42 mm Continental dat ik dat morgen opnieuw wil doen!




Wel heb ik vanmiddag nog even het allernoodzakelijkste gedaan om de band op te kunnen pompen. Een ventieltoegang gemaakt in de dunne plaat. Die ik daarna (nog) even provisorisch met witte tape heb dichtgeplakt.
Daar wil ik een om een popnagel draaiend luikje voor schuiven van hetzelfde materiaal uiteindelijk.


.

4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Niet gek voor wat knip- en plakwerk toch ;-) ?
      J.P. Balkenende zou het hebben over mijn "VOC-mentaliteit"...(:

      Verwijderen
  2. he die mick,

    wat zie ik net? ga je aan de DF jongen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoi Marcel :-) !
      Ik hoop zo ff een flinke 'inhaalslag' te maken. Dat weet ik eigenlijk wel zeker.
      Het uitzicht en de snelheid zijn wel zóveel beter!
      Maar ik geef toe dat ik met die Rotovelo op Ligfiets.net best wel een beetje in de war raak.
      Maar dan heb ik weer zo'n bol voor m'n neus ongetwijfeld want ook dat is zo'n one size fits all vm natuurlijk.

      Verwijderen