Niet iedere Amsterdammer kan dit zeggen van zijn rijwiel en dit blog heeft 'n laagdrempelige instroom zo (hoop ik).
Anders dan alleen het behalen van hoge snelheden wil ik met een mensaangedreven voertuig een zo veelzijdig mogelijke spiertraining van de berijder nastreven.
Uiteindelijk als het alleen op snelheid aan komt kun je overal voor 'n verbrandingsmotor terecht.Terwijl een CO2-neutrale uitvoering werkt op groene stroom: Daar kan 'n mens toch niet tegenop!
Hoi Mick, leuk bedacht, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit een grote asset zal zijn. De onderkant is voor mij minder interessant, het is bij mij juist het middenstuk dat ik gebruik. Ook ontwasemt het niet, dus de damp blijft. Als het voor jou werkt, dan moet je het natuurlijk gebruiken!
Hoi Wilco, Ik zit idd vrij diep in de Limit en kan, met enige moeite, zelfs onder het vizier doorkijken :-) Maar dat doe ik alleen tijdens een kort deel van het ww ritje. En dan nog alleen 's ochtends tegen tegenliggers (auto's). Want nekkramp was juist een reden om te gaan ligfietsen voor mij. Maar voor mij werkt het dus op deze plaats en wil ik niet meer door de regen zonder de rolletjes !
Daar heb ik van gelezen Wim, op motorfora, Was men erg over te spreken daar en zou voor ons Nederlandse klimaat voldoende zijn. Ik had echter vooral problemen met regendruppels. Vaak zelfs nog zonder condensproblemen aan de binnenkant. Wel zit ik nog aan een soort (min of meer horizontaal/boogvormig) afwateringslint tegen het vizier te denken, Net boven waar het buitenrolletje loopt. Om water dat van er boven loopt weg te geleiden. Dan hoef ik minder 'op te rolllen' :-) Het buitenrolletje moet ik namelijk ook steeds even tegen het deksel uitknijpen.
Hoi Mick, ik lees pas sinds gisteren over de bright-sight roller oplossing. Ik gebruik nu een ruitenwisseroplossing met een zwart elastieken koord dat ik telkens naar beneden trek en weer terugveert (idee van het Duitse velomobielforum) op mijn WAW (gepubliceerd op facebook group WAW Riders, want het is een specifieke oplossing voor mij heel dunne vizier. Ik zie dat de BS Roller bestaat uit 2 rollen op elkaar draaiend: om hoger op het vizier te rollen moeten die rollen wel een flinke breedte hebben. (G)roet(s)(en), Peter
Dag Peter, Ik sta nog steeds achter die roller hoewel het specifiek voor het vizier op de kap een goede oplossing was. Mijn ogen zaten betrekkelijk dicht op het Lexan waardoor ik aan de breedte genoeg had (die ogen zitten gelukkig horizontaal naast elkaar ;-). Met de DF heb ik nog niet met een kap gereden. Mvg Mick
Hoi Mick, leuk bedacht, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit een grote asset zal zijn. De onderkant is voor mij minder interessant, het is bij mij juist het middenstuk dat ik gebruik. Ook ontwasemt het niet, dus de damp blijft.
BeantwoordenVerwijderenAls het voor jou werkt, dan moet je het natuurlijk gebruiken!
Hoi Wilco,
BeantwoordenVerwijderenIk zit idd vrij diep in de Limit en kan, met enige moeite, zelfs onder het vizier doorkijken :-)
Maar dat doe ik alleen tijdens een kort deel van het ww ritje. En dan nog alleen 's ochtends tegen tegenliggers (auto's). Want nekkramp was juist een reden om te gaan ligfietsen voor mij.
Maar voor mij werkt het dus op deze plaats en wil ik niet meer door de regen zonder de rolletjes !
Ik heb een Schuberth pinlock vizier aan de binnenkant van mijn Sinner-racekap-vizier. Die kan aan de binnenkant niet beslaan. Handig.
BeantwoordenVerwijderenDaar heb ik van gelezen Wim, op motorfora, Was men erg over te spreken daar en zou voor ons Nederlandse klimaat voldoende zijn.
VerwijderenIk had echter vooral problemen met regendruppels. Vaak zelfs nog zonder condensproblemen aan de binnenkant.
Wel zit ik nog aan een soort (min of meer horizontaal/boogvormig) afwateringslint tegen het vizier te denken, Net boven waar het buitenrolletje loopt. Om water dat van er boven loopt weg te geleiden. Dan hoef ik minder 'op te rolllen' :-)
Het buitenrolletje moet ik namelijk ook steeds even tegen het deksel uitknijpen.
Hoi Mick, ik lees pas sinds gisteren over de bright-sight roller oplossing. Ik gebruik nu een ruitenwisseroplossing met een zwart elastieken koord dat ik telkens naar beneden trek en weer terugveert (idee van het Duitse velomobielforum) op mijn WAW (gepubliceerd op facebook group WAW Riders, want het is een specifieke oplossing voor mij heel dunne vizier. Ik zie dat de BS Roller bestaat uit 2 rollen op elkaar draaiend: om hoger op het vizier te rollen moeten die rollen wel een flinke breedte hebben. (G)roet(s)(en), Peter
BeantwoordenVerwijderenDag Peter,
VerwijderenIk sta nog steeds achter die roller hoewel het specifiek voor het vizier op de kap een goede oplossing was. Mijn ogen zaten betrekkelijk dicht op het Lexan waardoor ik aan de breedte genoeg had (die ogen zitten gelukkig horizontaal naast elkaar ;-). Met de DF heb ik nog niet met een kap gereden.
Mvg Mick