zondag 17 november 2013

De nieuwe paddestoel

Tot mijn opluchting ontving ik vrijdag toch nog onverwachts de linkse M12 tappen. De bons van MZS had ik weliswaar aan een 06-lijn gekregen en sprak van "geen probleem om ze om te ruilen" maar zijn idee om ze terug te sturen (voor mijn rekening) zag ik nu niet echt zitten...
Toen daarna op mijn emails om tot een ruil te komen in Hillegom (vrij dicht bij Aalsmeer) geen antwoord kwam had ik er een hard hoofd in. Ook al omdat op een forum staat dat dit bedrijf vaker van dit soort 'vergissingen' maakt. Een veel verkochte rechtse tapset is natuurlijk veel goedkoper dan een linkse.
Van de week zal ik de -ongebruikte- rechtse even gaan langsfietsen in Hillegom.
Omdat het eerder voor dit doel bedoelde precisiebuisje door zijn dunwandigheid wat speling vertoont op het draadeind heb ik een ander buisje gebruikt van de Metaalwinkel uit Z.O. Dat buisje 15 is 1,5 mm dik.
Daarin heb ik met 2 tappen uit het nieuwe setje (de eerste valt er gewoon door heen) een goed gecentreerde linkse draad kunnen maken waarop ik mooi de aslagers kwijt kan.
Veel rechter dan ik tappen kan met een enkele (rechtse) tap uit het setje van de Lidl, zoals ik eerder gepoogd had.

Met behulp van een neuspijp en conische uitvuldeeltjes heb ik een lasmal geknutseld. Om het linkse draadeind recht door de BSA-cups te richten.


In m'n schuurtje laste ik de l. moer aan de rechter bracketcup waar ik van binnenaf het freewheel op kan draaien.

Ik denk dat ik het daar voor vandaag even bij laat want ik heb met de bankdrukfiets mijn rechter schouder geforceerd. Het is me nu duidelijk dat dat de oorzaak van de peesontsteking in de rechterschouder ook eerder geweest moet zijn...Mogelijk begin ik te oud te worden voor dergelijke trainingsmethodes. Hoewel ik daar met mijn krachtstation geen last van heb gelukkig.
Niet prettig evenwel dat ik moet toegeven dat mijn uitvinding toch niet zo gezond is als ik dacht.
Anderzijds was dit al de fiets met het laagste rendement en kan het frame mooi dienst doen als reserve-roeifiets.
Want de spriet van 2mm RVS tbv de Revolver ligt nu al 2 weken bij het AluminiumCentrum te wachten om Tig-gelast te worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten