dinsdag 27 november 2012

Wat tekst

Ik heb besloten GEEN gebruik te maken van het 'verbindingsblokje' van de Noomad constructie. Ik heb het er al afgezaagd! Het bedrijf heeft welliswaar een doordachte 'voor alles wat wils'-kit gemaakt maar erg gestroomlijnd is die zeker niet. Het korte vorkje dat ze verkopen gehecht aan de geperforeerde kubus lijkt meer op een niet-functioneel modern kunstwerk. Entartete kunst!
Het zou anders ook te veel gaan lijken op Wim's bandentest-pendel :-)Plagiaat. De aanhechting wil ik maken met carbon en epoxy aan het 30x8mm brede aluminium dat er onder zit, er boven op de foto, sorry... De overlap van het ovale 30x60 boegspriet ijzer is welliswaar maar 2,5cm maar de breedte 3 dus 7,5 vierkante centimeter aan iedere kant. Door het alu rond te vijlen in de vorm van het ovaal vergroot ik het oppervlak van die 15 vierkante centimeter (gezamelijk) nog eens en verbeter ik de pasvorm.
Iets anders is dat ik me zorgen maak over de 'molenwiek besturing'. In het verleden heb ik zelfs een brommerbakfiets gehad met zo'n type besturing (foei!). Als een van de wielen een obstakel raakt geeft dat een behoorlijke ruk aan het stuur. Omdat de lengte van de as als hefboom gaat fungeren. Ik vermoed dat dat ook de reden is voor een spoorbreedte van maar 50cm te kiezen door Noomad. Misschien zou het stuur-stabilisatie Thys rubber me in dit geval toch een goede dienst kunnen gaan bewijzen...

3 opmerkingen:

  1. In het on-line magazine CityCycling (http://www.citycycling.co.uk) staat een bespreking van de Noomad. Of deze geschikt is voor jouw doel weet ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "...rond te veilen..."? Met een Veil of met een vijl? Mick toch!

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Maarten: Ja bedankt, ik heb het gelezen n.a.v. je link. Word ik niet echt optimistisch van als ik 't lees. Hopenlijk valt 't mee en anders kan ik 't stuurcorrectie-rubber van ThysID erbij nog proberen..
    @ Erwin: Bedankt Erwin, die dyslectie weer eens van me...

    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen