zondag 25 april 2010

Practische mogelijkheden (fiets uit het raam)

Ik heb de voorkozijnen van mijn tamelijk nieuwe woning nog eens goed bekeken.
Zoals ik al vermoedde kan in ieder geval het rechterraam zowel horizontaal als vertikaal geopend worden.Dat was me nog niet eerder gelukt. Door het listig (de goede kant) opdraaien van een drietal handgrepen: geniaal!

Dat betekent dat ik binnenkort de Alleweder terug kan plaatsen in de centrale hal voor als ik haast heb, lange rechte stukken, slecht weer enz.
Maar vanuit de woonkamer kan ik dan m'n trike naar buiten zetten door het voorraam verticaal open te laten scharnieren.
Dat is namelijk 't voordeel van de JE-trike dat ik de +/- 20 kg zware fiets (maar nog steeds niet gewogen) zó oppak en (met 't achterwiel eerst) op straat straat kan doen belanden!
Dat is ook 'n mooie oplossing voor het feit dat de trike 'n paar centimeter breder is waardoor hij alleen door de haldeur gaat door de wielen uiterst naarbinnen te draaien.
De wielen vormen dan 'n soort parallellogram tov het frame wat het geheel nét dat kleine beetje smaller maakt.
Maar vaak doe ik dat niet precies genoeg en krap ik dan toch weer wat verf van de deurpost...

Door het voorraam bij m'n fietsactiviteiten te betrekken heb ik zo een oplossing voor dat probleem.

En een meersporig voertuig klaar staan voor alle weersomstandigheden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten