donderdag 15 april 2010

Begin is er

Vandaag 'n rondje Nesciobrug, Y-burgerbrug en Zeeburgerbrug afgerond met nog maar 1 afloper: Terugschakelend voor 't stoplicht!

Van de voorgenomen verbeteringen heb ik er nog niet 1 uitgevoerd en toch schakelt het staaldraad 'n stuk trefzekerder over de snek. Ik kwam er namelijk achter dat het soort lus dat ik om de spaninrichting vd CVT had gelegd het elastiek vd nylon geleiderolletjes deed lopen waardoor de spanning op de staalkabel onvoldoende werd.
De keer voor het stoplicht dat het toch nog fout ging lag aan het net niet helemaal simultaan activeren van snekblokker en wiggenhuis. Dat was zonder gevolgen gebleven als dat niet veroorzaakte dat 't staaldraad daardoor vh boegsprietgeleidewiel afliep. Daar ga ik dus nog wat op maken...


Erg positief ben ik over het grote verzet dat ik met de 40mm kleine snek (in 'z'n zwaarste stand) kan halen.
Zelfs brug-af is dat ruim voldoende om weerstand te bieden aan m'n armen. Echt een verbetering t.o.v. de pré CVT-snek wat mij betreft dus!

Mijn kat heeft wel wat anders te doen trouwens. Hier in zijn rol als 'Swiebertje':

Geen opmerkingen:

Een reactie posten