maandag 27 juni 2011

meer onderdelen (zonder flits) / CycleVision

Naar Flevonice met de Limit zou helaas niet lukken afgelopen Vrijdag (na een ochtendje werken). Ik moest de spullen dus overladen naar de aloude FAW… Maar die rijdt ten minste.
Eenmaal volgeladen (en dat was het ergste nog!) bleef de ketting klemgeraken tussen de kleinste 2 voortandwielen. Vandaag heb ik ook kunnen constateren dat de uitvulbusjes net even te breed zijn tussen deze tandwielen. Om dat op te lossen binnen de krochten van de ‘C-alleweder’ is onmogelijk.
Om toch bij de bouten te komen demonteerde ik het rechter pedaal en de 3 slotbouten die het lager er achter vastklemmen (met driehoekige klemplaten).
Daarna kun je net langs de as met een inbussleuteltje 5 boutjes loskrijgen.
Waarna dan alleen nog even het linkerlager los hoeft op dezelfde wijze om de as eruit te trekken naar links.


De te brede vulbusjes ga ik vervangen door iets smallere en ook de twee kleinste ‘biopace’-bladen. Die een behoorlijke knauw hebben gekregen.






Op CycleVision heb ik toch de mogellijkheid gehad een Cruzbike te berijden. Het ging niet hard maar ik voelde me gelijk al een stuk beter iets met m’n bovenlijf te hebben gedaan.

Toen Jan Limburg dan ook vroeg “..of deze fiets soms bedoeld was om aan de drag-race mee te doen..?” ik hem dan ook ad-rem van repliek kon dienen: “Zo’n splinternieuwe fiets en die wil jíj door de drek halen?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten