U gaat hoogst waarschijnlijk teleurgesteld zijn geen foto's te zien bij dit speciale type verslag. Foto's nemen vind ik namelijk onprettig , er staan er bovendien al genoeg van in de datacentra.
Ik heb in de ongeveer honderd zeventig kilometer GEEN lekke banden gereden. Wel kostte het uitrijden ervan iets meer moeite dan zonder de extra aangebrachte loopvlakken in de voorbanden. Alleen Johan reed een Urban Contact lek met zijn Tuna voorwiel. Dat was er dus een zonder wapening zoals ik gebruik. Maar anderen met een (20") Urban hadden hetzelfde geluk en reden met net iets minder moeite de tocht uit.
Neemt niet weg dat ik tijdens de vervanging van zijn complete voorwiel even heerlijk tegen een boom kon plassen!
Moet er wel bij zeggen dat zij racekappen en/of strakkere wieldeksels gebruikten. Terwijl ik niet eens de tegenwoordigheid van geest had om tijdens de oversteek Leliestad-Enkhuizen het schuimdeksel te gebruiken. Mede door de benauwdheid in de motregen die ik voelde.
We kwamen op dat moment van de gastvije ontvangst van André Bakker die ons de mooie milieuvriendelijke houten design woningen en zijn lemen muren met warmtepomp en groene daken liet zien met een rondleiding.
Gelukkig heb ik niemand horen klagen dat ik de tocht toch ook een beetje als proeftraject gebruikte voor de werkzaamheid van mijn bandenwapening!
Maar voor de zekerheid reed Elly toch niet mee! (-;
Daarvan kreeg ik echter 'ter aanmoediging' zal ik maar denken 3 Schwalbe One (draad)bandjes mee bij de Nesciobrug,
En ook over de gulle ontvangst van organisator Gert en zijn vrouw hadden we niets te klagen. En deze blogger al helemaal niet met de ontvangst van hem van een oplaadbaar gehoorapparaat ter waarde van een kleine tweeduizend euro!
Het is van zijn vader geweest en zeker aan dovemans oren gericht opnieuw; Leemans nu dus. Gaaf!
Moeie knieën vandaag maar de app voor de oortjes al aan de praat gekregen!
Mooi verslag. Maar je maakt dus zwaar lopende banden/wielen om een lekke band, die bijna nooit voorkomt, te voorkomen?
BeantwoordenVerwijderenA;) De banden lopen nauwelijks zwaarder, b,) Ik wil de groep niet ophouden zoals eerder gebeurde, door een lekke band c:) Mijn prettige CCU's tot op de draad oprijden om onnodige import daarvan te voorkomen, grondstoffen besparen en vervuiling van het milieu tot een minimum te beperken.
VerwijderenD.) Een alternatief voor de 'Winterband' vinden.F-) Een snelle maar door lekgevoeligheid haast onbruikbare band als de Furious Fred een nieuwe kans geven, net als de MOW Joe.
BeantwoordenVerwijderenMooie prestatie Mick! Had ik in mijn huidige vorm niet voor elkaar gekregen denk ik.........170 km is dan toch wel wat te ver....
BeantwoordenVerwijderenDank je Adri! Maar onze navigator (die ook als eerste weer thuis was) is zelfs nog bijna 10 jaar ouder, hoorde ik hem toevallig zeggen...!
VerwijderenHet heeft allemaal te maken met voldoende kilometers trainen voor zulke tochten, en dat doe ik te weinig tegenwoordig. Als ik me voor kan bereiden met voldoende trainingskilometers is het ook voor mij wel goed te doen....
Verwijderen