Niet iedere Amsterdammer kan dit zeggen van zijn rijwiel en dit blog heeft 'n laagdrempelige instroom zo (hoop ik).
Anders dan alleen het behalen van hoge snelheden wil ik met een mensaangedreven voertuig een zo veelzijdig mogelijke spiertraining van de berijder nastreven.
Uiteindelijk als het alleen op snelheid aan komt kun je overal voor 'n verbrandingsmotor terecht.Terwijl een CO2-neutrale uitvoering werkt op groene stroom: Daar kan 'n mens toch niet tegenop!
Zeer functioneel, en inventief! Maar wij hebben het wel te goed in de westerse wereld denk ik, de meesten van ons gooien zo'n band gewoon in de kliko........Ja, ik ook...... Maar bedankt voor het delen Mick, het is goed om eens te laten zien hoe het ook opgelost kan worden!
Deze Spaans sprekende Latijns Amerikaan wordt door zijn vrienden (familie) op de achtergrond spottend ''de wijze' (el sabío) genoemd. Maar juist de bescheidenheid die ik voel van deze handwerksman doen mij ook beschamend beseffen hoe verkwistend en met met veel te grote ecologische voetafdrukken wij leven!
Niet alleen verwoordt hij exact waarmee hij bezig is en vertelt en passant nog even hoe de maten daarvan zijn bij een fietsband (ipv een motor band). Ook bedenkt hij nog even een simpele manier om zijn sprekende mond uit beeld te houden (-,
Iets hoeft niet groot of imposant te zijn om indruk te maken wat mij betreft. Die solutie mag je waarschijnlijk ook wel met een KWASTJE uitsmeren want wij zijn maar watjes bij zo'n gast (-: Dat ''rolletje'' vind ik ook wel wat. Neem aan dat het geen glassnijder is!!!
Ik plak binnenbanden tot ze (inderdaad) scheuren bij het ventiel. Mijn record zit op iets van 20 plakkers per band. Maar het lijkt me lastig om een binnenband met frans ventiel op die plek te repareren, volgens mij zit zo'n ventiel in de band gevulkaniseerd.
Een knappe prestatie ook Marco! Je zou wel het franse ventiel er uit kunnen snijden of knippen en t.z.t. vervangen door bijvoorbeeld een geschikt autoventiel…?
Zeer functioneel, en inventief! Maar wij hebben het wel te goed in de westerse wereld denk ik, de meesten van ons gooien zo'n band gewoon in de kliko........Ja, ik ook......
BeantwoordenVerwijderenMaar bedankt voor het delen Mick, het is goed om eens te laten zien hoe het ook opgelost kan worden!
Deze Spaans sprekende Latijns Amerikaan wordt door zijn vrienden (familie) op de achtergrond spottend ''de wijze' (el sabío) genoemd. Maar juist de bescheidenheid die ik voel van deze handwerksman doen mij ook beschamend beseffen hoe verkwistend en met met veel te grote ecologische voetafdrukken wij leven!
VerwijderenNiet alleen verwoordt hij exact waarmee hij bezig is en vertelt en passant nog even hoe de maten daarvan zijn bij een fietsband (ipv een motor band). Ook bedenkt hij nog even een simpele manier om zijn sprekende mond uit beeld te houden (-,
VerwijderenGeweldig dit. Ik ga dit zeker een keer toepassen. Alle banden worden hier minimaal 2x geplakt. Soms nog vaker.
BeantwoordenVerwijderenIets hoeft niet groot of imposant te zijn om indruk te maken wat mij betreft. Die solutie mag je waarschijnlijk ook wel met een KWASTJE uitsmeren want wij zijn maar watjes bij zo'n gast (-:
VerwijderenDat ''rolletje'' vind ik ook wel wat. Neem aan dat het geen glassnijder is!!!
Ik plak binnenbanden tot ze (inderdaad) scheuren bij het ventiel. Mijn record zit op iets van 20 plakkers per band. Maar het lijkt me lastig om een binnenband met frans ventiel op die plek te repareren, volgens mij zit zo'n ventiel in de band gevulkaniseerd.
BeantwoordenVerwijderenEen knappe prestatie ook Marco!
VerwijderenJe zou wel het franse ventiel er uit kunnen snijden of knippen en t.z.t. vervangen door bijvoorbeeld een geschikt autoventiel…?