zondag 11 oktober 2020

Buis met muisjes

Met de Jan Eggens trike kun je buitengewoon scherp insturen. Heel wat anders dan met een DF of Quest! Dat bracht me op een gedachte...
Zou ik op deze, nu geheel ongeveerde driewieler niet de snelle en comfortabele Gocycles kunnen zetten die in een velomobiel al gauw tot draaicirkelbeperking leiden?



Hoewel de verticaal geplaatste (gele) bocht niet bedoeld was voor 2 duims banden heb ik toch plaats gevonden voor een spatbord.  Middels wat je kunt noemen de "destructieve methode".  Met een haakse slijpmachine. 
Een paardenmiddel natuurlijk maar als ik er een nieuwe ophanging op zou lassen zou hij helemaal verloren gaan...
En hij was oorspronkelijk niet alleen bedoeld voor een spatbord maar ook de velgrem hing er aan. Nu ik met trommelremmen rond rij mag die buis aan het uiteinde dus best iets gecompromitteerd worden dunkt me.
De roze bolletjes zijn polystyreen dat met lijm als speelklei verkocht wordt aan kinderen vanaf 3 jaar
Maar toen ik met de autoped bij Pipoos langs ging ook aan MIJ!
Aan de binnenkant van de buis bracht ik met een kwastje eerst wat houtlijm aan. 
Veel lijmsoorten lossen het schuim op namelijk (heb ik al in de DF ondervonden).
De bolletjes wil ik hierna afdekken met (lichtgewicht) microballoon-epoxyplamuur.  Zodat er geen water in de buis meer kan komen. En wedden dat ik zo door de APK kom?!

Ik denk dat de muziek in deze instructie-clip meer de smaak is van de bouwer van mijn fiets? (-;

Geen opmerkingen:

Een reactie posten