Het gaat lekker, bedankt. Toch valt daar wel wat meer over te zeggen.
De winter is op de Aalsmeerse veiling een periode met heel weinig handel. De tuinen der clientele zijn immers bevroren 's nachts. Alleen de bolgewassen doen het goed. Maar daar gaan er natuurlijk angstaanjagend veel van in een stapelwagen (-:
Vanwege die nachten rijd ik met de C-Alleweder naar het werk en dat is voor mijn doen wat saai iedere dag. Omdat we onze roosteruren bij de planten niet meer halen heb ik al een paar weken twee van de vijf dagen vrij genomen. Anders wordt er teveel van mijn in het voorjaar opgebouwde plusuren afgetrokken naar mijn zin.
De Limit deed zijn werk tamelijk storingloos tot vrijdagochtend.
Toen ik via de laaddocks richting een trekkerhelling reed (die met het bijzondere fietsenrek er naast) merkte ik linksachter een geratel en haperende ketting op: Het spanwieltje werd niet langer door het elastiek omhoog getrokken!
Het reactiearmpje heb ik een paar jaar geleden van nylon gemaakt en een derailleurwieltje daar eenzijdig op vastgeschroefd. De ophanging veert mee want zit aan de achtervork in mijn uitvoering.
Omdat de overgang armpje-elastiek tussen de ketting en de wielkast door moet en dus heel smal moet zijn heb ik toen helaas voor een 'zwakste schakel' gezorgd in de vorm van een tiewrap. Deze bleek nog niet eens gebroken maar was wel losgekomen ):
Toen dus met de Limit in de lift naar de tweede etage wat verder geen invloed had op mijn inkloktijd maar leuk is natuurlijk anders.Gelukkig kon ik het direct na het werk op een wel héél snelle manier tijdelijk oplossen. De tiewrap terug door het gaatje en een knoop (!) er in. Mijn baas zal ongetwijfeld wensen dat ik wc bezoek ook uitstel op deze wijze ;-)
Hoewel ik er wonder boven wonder ongestoord mee terug naar Amsterdam kwam heb ik deze tijdelijke oplossing zaterdag vervangen voor een stukje remkabel. Dat ik door het gaatje in het nylon reeg en het uiteinde van een lus voorzag door het twee keer door een kroonsteentje te steken, vast te zetten en de rest weg te knippen. Een kunststof haakje zorgt dan weer voor een niet snijdende makkelijk los te halen overgang naar de spanband.
Dat dit veel sterker is moge de foto van vandaag aantonen:
Maar ook dat deze velomobiel veel te groot voor mij is. De lagere en smalle DF met het gegolfde voorportaal gaf me een veel vrijer gevoel!
Hoi Mick,
BeantwoordenVerwijderendus je zit nu in een periode van veel voorpret! Geniet ervan!
Straks komt het fietsen, en zeker in het begin het onvermijdelijke inregelen, dus dat brengt weer extra bezigheden met zich mee. Maar inmiddels heb ik begrepen dat zulks geen enkel bezwaar voor jou is.
Dag Wijnandt,
VerwijderenIk vermoed i.d.d. dat al spoedig geen 'inspectieluikje' meer voor mij veilig is :-)