zondag 20 november 2016

Fietsers in protest


Plaatsen waar een waterkanon ingezet gaat worden vermijd ik liever tegenwoordig. Maar vanuit de functie van ordehandhaving is dat ook steeds minder nodig. Het valt zo uit de met verbrandingslucht vergiftigde atmosfeer als gesmolten ijskap. Ik heb het over de verbranding van fossiele brandstoffen en het resultaat daarvan. Terwijl in Noord Holland bijvoorbeeld voor iedere nieuw te bouwen windturbine er eerst 2 moeten worden afgebroken! Ook zouden er in de Amsterdamse haven en langs de N9 prima molens bij kunnen.
En daarvoor was bij het Provinciehuis in Haarlem een fietsparade georganiseerd. Waar een tachtigtal betrokken mensen als ik uiting gaven aan hun bezorgdheid omtrent het terugdringen van de CO2 emissie. Waarvoor veel groene stroom nodig is.
Zie hier het bericht in het Parool waarin fotografe Laura Ponchel mij ook nog vastlegde op de gevoelige plaat. Dat was zittende in de rode velomobiel voor het podium op het eindpunt van de demonstratie, het Museumplein van mijn stad.
Het was tevens een van de weinige momenten waarop het even niet regende die dag. Zodat ik het deksel met de regenkap even van me af durfde te zetten.
Ook reed er een roeifietser mee op een Thys 222 pré CVT vanaf het Westerpark in de Staatsliedenbuurt (Haarlem ligt dan ook ten Westen van Amsterdam).De Dam en de Munt hebben we ook nog aangedaan. Waar ik ondanks het weer vrolijker van werd dan het Sinterklaasfeest (Trump met een baard voor).

2 opmerkingen:

  1. Ik heb altijd wel bewondering voor demonstranten, hun betrokkenheid en inzet voor een zaak waarvan ze menen dat een verbetering van de situatie wenselijk is.
    Of het altijd het gewenste resultaat zal opleveren is de vraag, maar de opzet is er in elk geval!
    En het blijft natuurlijk zo als er niemand z'n mond open doet, gebeurd er zeker niets........
    Petje af voor de inzet!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is wat je schrijft. En om de vergelijking met 5 Dec. nog wat door te trekken: Het is een beter voorbeeld voor de jeugd dan dat van zwarte mensen met kroeshaar (donkere Afrikanen) die alleen boeman zijn of zich alleen grappig gedragen.

      Verwijderen